Mihai Drăgan a dat lovitura în SUA cu o afacere de mare succes. Acesta spune că prima companie fondată a fost o agenție de marketing digital, care a avut o creștere rapidă. Aplicația de ticketing, Oveit, a emis milioane de bilete la concerte şi diverse alte evenimente pe tot globul. Este vorba despre un sistem de plată cashless pentru evenimente şi locații de agrement în sistem closed loop, iar lansarea produsului a fost făcută pe o insulă pustie, fără internet, fără electricitate.
Mihai Drăgan spune că aplicaţia lui le permite comercianţilor să îşi vândă produsele în cadrul evenimentelor online de „live shopping”. Acest tip de a vinde combină transmisiunile live video cu comerţul online, deschizând astfel o nouă piaţă de ecommerce.
Mihai Drăgan a lansat Oveit NFT, un produs care se adresează în primul rând evenimentelor şi companiilor din zona de entertainment. Aceasta soluţie permite oricui să creeze şi să vândă NFT-uri cărora să le ataşeze diverse tipuri de utilitate.
Bazându-ne pe experienţa noastră de plăţi în experienţe live am construit şi lansat produsul Streams.live, o aplicaţie care le permite comercianţilor să îşi vândă produsele în cadrul evenimentelor online de „live shopping”. Acest tip de comerţ combină transmisiunile live video cu comerţul online, deschizând astfel o nouă piaţă de ecommerce.
Mihai Drăgan a mai declarat că cea mai mare provocare a fost probabil şi cel mai mare avantaj, şi anume faptul că echipa venea din zona tehnologiei şi a e-commerce-ului, ceea ce ne-a dat o perspectivă nouă asupra lumii experienţelor live.
O surpriză pentru noi a fost că cei ce organizau astfel de experienţe nu puteau procesa şi primi plăţile instant, cum se întâmplă în alte tranzacţii online. Nu puteau accesa bazele de date cu proprii clienţi. În momentul în care un eveniment este organizat printr-o companie clasică de ticketing, plăţile vin târziu, iar accesul la informaţii despre clienţi este aproape inexistent. Noi ne-am dorit încă de la început să rezolvăm aceste probleme şi multe altele pe care le-am observat în această industrie. Pe de alta parte nu aveam o înţelegere foarte clară a lumii evenimentelor live. A durat o perioadă până am înţeles ce se întâmplă în momentul în care câteva mii de oameni vor să intre într-o sală de evenimente (fizică sau virtuală), dar odată cu evoluţia companiei, am reuşit să scalăm toate operaţiunile foarte bine, mai spune românul.
De ce şi-am mutat afacerile în capitala muzicii live
Omul de afaceri mai spune că Oveit s-a dezvoltat rapid şi, 4 ani mai târziu, în 2019, sediul companiei s-a mutat în Austin, Texas, şi explică de ce a făcut această mutare?
Austin este denumită „Live music capital of the world” (capitala mondială a muzicii live). Este locul în care cele mai mari companii de tehnologie, dar şi cele de live entertainment îşi au sediul sau o prezenţă foarte serioasă. Pe lângă companii precum Live Nation, au prezenţe solide acolo şi Tesla, Apple, Samsung, şi multe alte companii.
Cea mai mare provocare pentru o companie europeană este înţelegerea şi adaptarea la diferenţele culturale. Spun „o companie europeană” pentru că nu există diferenţe între a veni din România sau din Germania într-un loc precum Austin, Texas. De oriunde ai veni, trebuie înţeleasă cultura locală, costurile şi veniturile locale, şi mai ales viteza de creştere necesară pentru a reuşi în SUA, a mai spus Mihai Drăgan pentru adevarul.ro.