Un nou studiu arată că românii petrec cel mai mult timp pe rețelele de socializare

Potrivit noului studiu, românii accesează cel mai mult rețelele de socializare și e-mailul atunci când navighează pe internet. Doar jumătate dintre români citesc publicaţii de ştiri atunci când petrec timp pe internet.

Accesarea reţelelor de social media este activitatea cea mai frecventată de opt din zece români (83%) atunci când ''navighează'' pe Internet, în timp ce, în cazul a aproape trei sferturi (73%), schimbul de e-mailuri reprezintă o altă opţiune de socializare, potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research.

Serviciile de streaming sunt foarte accesate

În ceea ce priveşte divertismentul şi timpul liber, 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate într-o săptămână. Din categoria pensionarilor, patru din zece persoane fac acest lucru. Totodată, vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se află printre activităţile recurente ale românilor pe Internet. Astfel, milenialii şi tinerii profesionişti declară în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%), în timp ce familiile tradiţionale înregistrează o pondere mai redusă la acest capitol, de 39%.

Românii apelează la plățile online

De asemenea, 43% din totalul respondenţilor afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână. Tot pe segmentul tranzacţiilor online, studiul de specialitate relevă faptul că aproape jumătate dintre români (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet, dar şi că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plăţile online. Familiile moderne (52%) şi maturii fără partener (51%) au menţionat în proporţii similare efectuarea plăţilor în mediul online. În acelaşi timp, aplicaţiile bancare online sunt, în special, accesate de tinerii profesionişti (45%) şi de familiile moderne (48%).

Datele centralizate de Reveal Marketing Research arată că peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite, însă doar 11% dintre familiile moderne şi 5% dintre familiile tradiţionale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică măsură internetul pentru astfel de cursuri - doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online. Lucrul de acasă sau învăţatul sunt activităţi desfăşurate pe internet de peste un sfert (26%) dintre români, reiese din rezultatele cercetării de specialitate.

Cum a fost realizat studiul

Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), cu 1.017 de interviuri online pe un eşantion reprezentantiv de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 21 - 25 septembrie 2020. Marja de eroare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere de 95%. Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.