O locomotivă modernizată Softronic a depășit 200 km/oră în România pe inelul feroviar al AFER de la Făurei, județul Brăila. Autoritățile doresc să crească viteza maximă de testare și mai mult.
O locomotivă modernizată Softronic a depășit 200 km/oră în România pe inelul feroviar al AFER de la Făurei, județul Brăila, unul dintre cele mai mari inele feroviare din Europa Centrală și de Est. Testele în cursul cărora a fost atinsă viteza menționată au fost făcute după ce CFR SA a reparat în perioada 2 mai – 7 iunie 2023 suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km). Joi, 8 iunie 2023, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă, a operatorului național de transport feroviar de călători, care a atins viteză maximă de circulație de 210 km/h, un nou record.
Lucrările de reparații au constat în: – înlocuire traverse; – buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km); – profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km; – verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stȃlpi LC; – lucrări de reparaţie a cablului colector între stȃlpii SBC; – lucrări de reglare a pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC.
Centrul de Testări Feroviare Făurei
Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.
Inelul Mare de la Făurei – caracteristici tehnice: – lungime 13,7 km; – 6 podețe și 4 treceri la nivel; – două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm; – lungimea aliniamentelor de 1000 m și 950 m.
Inelul Mare de la Făurei – tipuri de încercări, probe și determinări: – determinarea caracteristicilor dinamice în circulație prin tensometrie electrică rezistivă la caroseria vehiculului; – determinarea accelerațiilor orizontal-longitudinale și orizontal-transversale în vederea evaluării calității de mers a vehiculelor feroviare; – determinarea drumurilor de frânare ale vehiculelor feroviare; – determinarea nivelului de zgomot la interior și exterior în staționare și mișcare; – determinarea forțelor orizontal-transversale la nivelul cutiilor de osie (forța H).
Inelul de încercări Făurei are, anual, profituri de peste 800.000 de euro. În Europa există patru astfel de centre de testare, cel de la Făurei fiind unul dintre cele mai mari din lume, potrivit clubferoviar.ro.