Euroins „se află într-un proces de supraveghere permanentă intensă în vederea monitorizării îndeplinirii măsurilor impuse”. Transportatorii auto membri ai COTAR consideră că Euroins ar putea da faliment în orice moment.
Euroins este într-un proces de supraveghere permanentă intensă în vederea monitorizării îndeplinirii măsurilor impuse. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a făcut anunțul după ce transportatorii auto membri ai COTAR au acuzat că liderul RCA ar putea intra în faliment. Cu toate astea, totul ar fi fost o minciună.
„Compania Euroins se află într-un proces de supraveghere permanentă intensă în vederea monitorizării îndeplinirii măsurilor impuse de către Autoritate. În cazul în care vor fi constatate abateri de la prevederile legale atât în ceea ce privește zona prudențială, cât și cea de conduită, acestea vor fi sancționate, conform legii, și vor fi aduse la cunoștința opiniei publice, ca de obicei, în cel mai scurt timp, după finalizarea etapelor legale specifice.”, au declarat oficialii ASF.
Confederația transportatorilor auto (COTAR) a acuzat marți într-un comunicat de presă că finalul anului 2022 vine cu falimentul noului lider RCA, Euroins. Această informație vine după ce noul lider RCA a primit o amendă pentru întârzieri la plata daunelor, raport de control care nu a fost făcut public de Autoritatea de supraveghere.
Euroins, în pragul falimentului
„Cea mai amendată companie de asigurări din România, liderul pieței RCA, se apropie cu pași siguri și repezi de “default”. Conform raportului de control întocmit de ASF, societatea se află într-o situație financiară similară cu cea a societățîi City Insurance înainte de prăbușire.
Peste 90% din disponibilitățile bănești ale societății au fost transferate în bănci din afara țării, iar din foarte puținii bani pe care societatea de asigurări îi păstrează în România, nu reușește să achite decât salariile angajaților săi, iar despre plata despăgubirilor în condițiile legii nici nu mai poate fi vorba.
Societatea de asigurări are zeci de popriri pe conturi în fiecare lună, rostogolind obligațiile de despăgubire în instanță, mizând, la fel ca City Insurance înainte de faliment, pe termenele de soluționare în instanță, care durează 3 ani, știind foarte bine că peste 3 ani, societății îi va fi anunțat falimentul, iar plata despăgubirilor se va efectua de către FGA, adică, de către toți șoferii români.”, se arată în comunicatul COTAR.
Mesajul Euroins
Euroins a precizat că informația este falsă și că nu se pune problema de faliment.
„Mesajele COTAR sunt menite să afecteze în mod deliberat imaginea Euroins și credibilitatea generală a pieței asigurărilor. Considerăm că toate acuzațiile sunt înșelătoare și nefondate.
Euroins România a dovedit că a luat măsuri pentru a-și îmbunătăți activitatea la toate nivelurile și asigurăm transparența și comunicarea adecvată prin regulile românești și internaționale de guvernanță corporativă.
Euroins nu vă mai răspunde acuzațiilor COTAR și știrilor false despre industria asigurărilor.”, au declarat pentru HotNews.ro oficialii Euroins.