Un milionar din Bucovina vrea să repare singur un pod important! Adrian Homan: L-aș face eu din banii mei și l-aș dona

sursa foto: Infofinanciar.ro

Adrian Homan, un cunoscut om de afaceri din Bucovina, directorul uneia dintre cele mai importante companii de construcții cu capital 100% românesc, Construcții S.A., spune că vrea să termine el de reparat un pod din județul Suceava, amplasat în orașul Milișăuți, ce leagă cele mai mari două orașe din zonă. Acesta este tranzitat zilnic de mii de mașini ce sunt nevoite să stea la cozi interminabile deoarece traficul se desfășoară pe un singur sens. Lucrările sunt blocate de luni de zile din cauza unor greșeli făcute în proiect.

La mai bine de o lună de la reportajul realizat în orașul Milișăuți, din Suceava, acolo unde un pod traversat zilnic de mii de mașini nu este reparat de ani de zile și șoferii stau zeci de minute la coadă să-l traverseze, autoritățile române au reușit să facă o nouă gafă. Au trimis spre aprobare documentele greșite către Apele Române pentru a realiza o rută ocolitoare prin albia râului Suceava. Ulterior au reușit să trimită o nouă cerere, dar încă nu au primit un răspuns.

Între timp, un cunoscut om de afaceri născut în Bucovina, exasperat de prostul mers al lucrărilor din zonă, un om de afaceri originar din Rădăuți, Adrian Homan, cu o avere estimată de Top 300 Capital la 50 de milioane de euro, a contactat redacția noastră anunțând că este dispus să repare podul pe banii săi, ca apoi să îl doneze autorităților, în condițiile în care zona Bucovinei va avea o serie de evenimente importante în anul 2023, iar infrastructura deficitară din zona va crea probleme celor care vor să o viziteze.

Omul de afaceri Adrian Homan vrea să repare singur un pod din Suceava

Adrian Homan, unul dintre milionarii în euro ai României, spune că nu înțelege cum de acest pod nu este gata de ani de zile și oamenii sunt nevoiți să aștepte zeci de minute în perioadele aglomerate. Este vorba de un pod care leagă cele mai mari orașe din Suceava, reședința de județ și Rădăuțiul.

“Când am fost în weekend-ul ăsta acasă până la mama, că eu sunt din zona Rădăuți, am stat pur și simplu jumătate de oră la ca să trec podul acela, nu știu ce motive sunt și cine este de vină că nu se face. După cum vedem în China, autoritățile fac un spital de 5.000 de locuri într-o săptămână și noi nu suntem în stare să facem un pod care prevede demontarea unor grinzi, punerea grinzilor, turnată placă de beton și asfaltată. Să nu fiu răutăcios, dar asta ar dura o lună de zile. Am înțeles că picioarele podului, să vorbim în vocabular, sunt făcute, sunt stabilizate, deci ar trebui doar grinzile desfăcute, puse alte grinzi noi și turnat beton și astfalt”, a explicat omul de afaceri vorbind despre podul din Milişăuţi, care face legătura între Suceava şi Răduţi.

Omul de afaceri Adrian Homan este născut în Rădăuți, dar locuiește în București. El are o activitate de peste 25 de ani în domniul construcțiilor, având mai multe proiecte de infrastructură mari, atât la nivel național, cât și internațional, prin companiile pe care le conduce, Technic Technostrade si Construcții SA. Cea din urmă este una dintre cele mai mari companii cu capital 100% românesc din domeniul construcțiilor, Construcţii SA având în spate o tradiție de peste 70 de ani în contrucții civile, industriale și infrastructură. Printre proiectele sale se numără Aeroportul NATO din Fetești, aeroportul din Brașov sau drumul ce leagă Râmnicu Vâlcea de Târgu-Jiu.

“Eu le pot face într-o noapte”, spune omul de afaceri

Acesta spune că deține una dintre cele mai mari firme din România în prefabricarea grinzilor de construcții și ar putea să facă grinzile necesare pentru pod într-o singură noapte, însă ar avea nevoie ulterior de 21 de zile pentru a se usca. Acesta promite că, dacă s-ar putea, în 2-3 luni ar termina podul și l-ar deschide.

“Eu dețin unele din intre cele mai mari firme din România în prefabricarea grinzilor de construcții, Construcţii S.A. Sibiu. Eu am cea mai mare linie de prefabricare de grinzi, eu le pot face într-o noapte. Ceea ce trebuie după aia este să fie lăsate să să se usuce cel puțin 21 de zile, dar eu în maxim 2-3 luni de zile aș face podul ăla, l-aș deschide”, a explicat omul de afaceri Adrian Homan pentru Infofinanciar.ro.

sursă foto: Facebook Adrian Homan

De ce vrea Adrian Homan să construiască singur acest pod

Adrian Homan spune că nu are rețineri și face ceea ce promite, iar construcția podului din propriile fonduri ar face-o pentru el, ca să rămână cu “inima împăcată”. Mai mult, acesta spune că a încercat să ia legătura cu CNAIR-ul și cu autoritățile locale, dar nimeni nu a vrut măcar să discute acest subiect.

“N-am reținere, că nu pot să să spun ceva și să nu fac. Eu ca să rămân pentru mine cu inima împăcată l-aș face eu din banii mei proprii și l-aș dona instituțiilor care îl administrează, n-am nicio pretenție.

Dacă am posibilitatea să mi-l atribui eu direct, bineînțeles cu toată legislația și tot ce presupune, eu mi-l asum și îl fac până în luna lui mai cel târziu și îl predau autorităților. Eu am încercat să iau legătura cu CNAIR-ul, am încercat să iau legătura și cu autoritățile locale, toată lumea a fuge, zice că nu se poate. Deci nu înțeleg așa ceva. Eu le știu pentru că sunt din Bucovina și sunt la zi cu tot ce se întâmplă”, a mai spus Homan.

Apel către ministrul Sorin Grindeanu

Pe acestă cale, omul de afaceri Adrian Homan a făcut un apel la adresa președintelui consiliului județean, Gheorghe Flutur și la adresa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru a primi susținerea necesară. Acesta garantează că până în mai ar putea să îl termine, asta dacă ar fi chemat “mâine” să înceapă lucrările necesare.

“Îl rog pe președintele Consiliului Județan, pe Gheorghe Flutur, dacă este de acord să mă susțină că eu îl fac din banii mei și îl predau autorităților. Dacă altcineva nu poate, ținând cont că sunt în zonă, n-am cum. Îl rog și pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să mă susțină că pot să îl fac.

Îi dau garanția aferentă și eu până în luna lui mai le predau podul. Dacă mâine m-ar chema, eu nu zic până de Paște, l-aș termina. Ar fi ceva frumos, prea frumos să fie adevărat”, a completat afaceristul aflat în Top 300 Capital.

Citește continuarea pe Infofinanciar.ro.