După ce și-a pierdut ultimele avioane de luptă supersonice odată cu retragerea ultimelor sale aparate Mirage IIIEA/DA și Mirage 5P Mara în 2015, FAA are acum doar aproximativ 20 de avioane Fightinghawk A-4AR care au intrat în serviciu în 1998 și în jur de 30 avioane de atac la sol FMA IA-58 Pucará care, cu peste 40 de ani de serviciu, vor fi modernizate în 2021 sub denumirea „IA-58H Fénix”.

Dar, între constrângerile bugetare și prioritățile politice, este dificil de lucrat, mai ales când argentinienii trebuie să se ocupe de realități diplomatice.

În timpul președinției lui Mauricio Macri, între 2015 și 2019, Ministerul Apărării din Argentina a cunoscut o îmbunătățire bugetară. Acest lucru s-a tradus și prin achiziționarea a patru nave de patrulare franceze de tip „L’Adroit” și a cinci avioane de luptă Mirage Super Étendard de ocazie, în beneficiul marinei.

În ceea ce privește FAA, după ce a luat în considerare o posibilă achiziție a 12 avioane Mirage F1 de ocazie, apoi, în 2014, o achiziție de avioane FC-1 din China sau de aparate KFIR israeliene, s-a decis: în iulie 2019, după ce a ales avioane FA-50 „Fighting Eagle” de la producătorul sud-coreean KAI.

Alegerea în favoarea acestui tip de avion a fost atunci rezultatul unui compromis bun. FAA ar fi putut astfel să aibă un avion de luptă modern, bine înarmat (cu posibilitatea de a transporta rachete aer-aer AIM-9 Sidewinder și AIM 120 AMRAAM, precum și arme aer-sol) și supersonic, viteza sa maximă fiind Mach 1.4. Toate la un preț competitiv.

A fost vorba de o comandă de zece astfel de avioane, livrările urmând să înceapă în acest an.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE