Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila și că va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea, după ce va fi dat sub folosință.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că testele de rezistenţă la podul suspendat de la Brăila au început luni și că sunt un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. El a mai spus că podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea.
„Au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila! Aceste teste statice şi dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. După ce va fi dat în folosinţă, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea cât şi în Zona Liberă Brăila”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Și Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a anunțat că pentru acest pod s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru.
„Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a spus Pistol.
Valoarea contractului, finanţat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Podul suspendat de la Brăila are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.
Când va fi deschis Podul de la Brăila
Inginerul Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre, a declarat că podul ar putea să fie deschis circulaţiei de pe viaductul de la Brăila, cu ieşire în drumul de legătură către Măcin, la finalul lunii iunie.
„Suntem într-un stadiu foarte avansat, lucrăm la finalizarea a tot ce înseamnă partea structurală a podului. În prezent se lucrează la sistemul de iluminat, sistemele de monitorizare structurală, curând vom începe şi acţiunea de vopsire a turnurilor. Sperăm ca, de data aceasta, să ne conformăm şi să fim gata până la sfârşitul lunii iunie”, explică Viorel Eşanu.