Uber, Bolt și Clever, presiuni mari la Guvern. Prețurile au explodat

Reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever spun că din cauza noilor reglementări şi preţurile s-au triplat. O nouă întâlnire cu autorităţile la Ministerul Transporturilor nu a dus la nici un rezultat miercuri după-amiază. }n plus, numărul şoferilor care mai sunt activi în aplicaţiile alternative taximetriei a scăzut la jumătate, iar durata de aşteptare este de 4 ori mai mare ca săptămâna trecută.

Preţurile pentru o cursă cu maşinile din aplicaţiile Uber, Bolt sau Clever au explodat, potrivit anunţului reprezentanţilor acestor platforme.

 

Cătălin Codreanu, preşedinte Coaliţia pentru Economie Digitală: “O cursă care era 20 de lei, acum e 60-70 de lei. Marți, timpul de aşteptare crescuse de 4 ori faţă de o zi normală.”

 

Numărul de clienţi s-a redus şi el proporţional cu creşterea tarifelor şi a timpului de aşteptare, însă oficialii nu au precizat până acum decât că săptămâna trecută, înaintea de aplicarea noilor amenzi, erau 300.000 mii de clienţi pe zi.

 

Pentru a cincea oară luna aceasta la ministerul Transporturilor a avut loc o nouă întâlnire pentru reglementarea platformelor de tip “ride sharing”.

 

Cătălin Codreanu, preşedinte Coaliţia pentru Economie Digitală: „Am discutat din nou pe propunerile care pentru noi sunt critice, care pentru noi ar înseamnă închiderea business-ului. Ei vor ca vârsta maşinii să fie cât mai mică şi asta e o chestie cu care noi nu putem fi de acord pentru că parcul auto are o anumită vârstă, şoferii partenerii folosesc maşinile din parcul auto. Forma de proprietate este în momentul de față leasingul şi proprietatea, de ce nu poate fi şi contractul de comodat?”

 

Situaţia aplicaţiilor de maşini care transportă persoane fără licenţa de taximetrie s-a complicat de joi, 16 mai, când a intrat în vigoare o ordonanţă care prevede pedepse aspre.

 

Până acum mai mulţi şoferi au rămas fără plăcuţele de înmatriculare pentru câteva luni. După lansarea petiţiei pentru reglementarea aplicaţiilor, care a strâns peste 200.000 de semnături, organizaţia COTAR, care reprezintă taximetriştii cu licenţă, a lansat şi ea o petiţie pentru păstrarea legii în actuala formă.

 

 

Uber,Clever şi Bolt solicită Guvernului să publice “chiar azi” (adic[ miercuri – n.r.) proiectul de ordonanţă care reglementează serviciile de ridesharing

 

 

Peste 200.000 de oameni au semnat petiţia pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing, în mai puţin de două zile de la lansare, iar în acest context Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală solicită Guvernului “să arate că a auzit vocea consumatorilor” şi să publice “chiar azi” proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează aceste servicii.

 

“Peste 200.000 de oameni au semnat petiţia pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing, în mai puţin de două zile. Solicităm Guvernului să arate că a auzit vocea consumatorilor şi să publice chiar azi proiectul de OUG promis. Am transmis acest mesaj şi reprezentanţilor Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a şasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehnice privind viitoarea reglementare”, se arată într-o declaraţie de presă a Asociaţiei.

 

Efectele acestei lipse de reglementare s-au regăsit în faptul că mii de şoferi nu mai au venituri şi în costuri chiar triple pentru cei care apelează la serviciile Uber, Clever şi Bolt.

 

″Între timp, simţim cu toţii efectele ordonanţei de modificare a Legii taximetriei: mii de şoferi nu mai au astăzi niciun venit şi 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o maşină, fie trebuie să plătească costuri şi de până la de trei ori mai mari. Credem că urgenţa este întrutotul justificată. Fiecare zi care trece fără o decizie din partea Guvernului afectează direct milioane de oameni”, susţine Asociaţia.

 

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală este o organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România, Uber, Bolt şi Clever.

 

Asociaţia a lansat petiţia #continuam, o iniţiativă dedicată celor care doresc ca serviciile moderne de transport urban să continue să funcţioneze în România.