TVR, în mare pierdere după difuzarea Mondialului din Qatar. Gaură uriașă contabilizată de Televiziunea Publică

TVR. Sursa foto: Arhiva EVZ

Campionatul Mondial din Qatar a fost difuzat la noi în țară de postul public de televiziune. Cu toate că mii de oameni au urmărit meciurile, TVR a pierdut mai mult decât a câștigat.

TVR a fost deținătorul în exclusivitate al drepturilor pentru țara noastră, ceea ce înseamnă că meciurile au putut fi urmărite doar pe postul public de televiziune.

TVR a plătit circa zece milioane de euro pentru achiziția CM 2022

Societatea Română de Televiziune a trebuit să plătească Uniunii Europene de Radio și Televiziune (EBU) 9,8 milioane de euro pentru a putea transmite toate meciurile din Qatar. Aceasta a fost suma plătită pentru obținerea licenței de transmisie în România.

Pe lângă suma plătită pentru licența de transmisie a meciurilor din Qatar, Societatea Română de Televiziune a mai avut următoarele costuri:

  • 189.440 de euro pentru trei posturi de comentatori pentru fiecare meci disputat
  • 118.000 de euro pentru preluarea semnalului pe întreaga durată a turneului final
  • 68.000 de euro pentru cazarea celor opt trimiși ai Televiziunii Române la Doha
  • 8.000 de euro diurna pentru aceștia
  • 8.000 de euro pentru biletele a zece persoane (două dintre ele fiind ulterior eliminate din deplasare după achiziția biletelor)
  • 10.000 de euro pentru asigurări de sănătate, asigurări pentru echipament, transfer aeroport/hotel/aeroport și cheltuieli cu justificare ulterioară.

În total, costul suportat de TVR pentru difuzarea turneului final din Qatar în România a fost de aproximativ 10,2 milioane de euro.

Cât bani a câștigat postul public de televiziune din publicitate

Potrivit Gazetei Sporturilor, la sfârșitul lunii martie a fost solicitat Televiziunii Române un punct de vedere în privința veniturilor din publicitate generate de Mondial. Potrivit răspunsului, „veniturile SRTv generate de vânzarea spațiului publicitar aferent Campionatului Mondial din Qatar 2022, precum și a programelor asociate cu acesta au fost de aproximativ 4.641.407 euro”.

Cu toate că postul public a obținut o performanță comercială notabilă, adunând aproape cinci milioane de euro din publicitate, în general, aceasta a înregistrat o pierdere de 5,5 milioane de euro.

Finala Campionatului Mondial din 2022 dintre Argentina și Franța a fost urmărită, în medie, de 3 milioane de telespectatori. TVR a dominat clasamentul audiențelor cu un rating de 16,4% și un share de 36,3%, fiind de trei ori mai mare decât al următoarei televiziuni clasate, potrivit gsp.ro.