După aproape două decenii în care trenurile făceau ocol prin Videle pentru a ajunge din București la Giurgiu, primul tren direct va fi introdus în circulație în zilele următoare.
Mai exact, începând de sâmbătă, călătorii vor avea posibilitatea să meargă direct de la București la Giurgiu, traseul trecând prin Grădiștea, după ce podul afectat de inundațiile din 2005 a fost reabilitat.
Tren direct București-Giurgiu, începând de sâmbătă
Noul pod construit peste râul Argeș are o lungime de 1,2 kilometri și a fost însoțit de lucrări de modernizare a liniei ferate între Comana și Vidra.
O călătorie între București și Giurgiu va dura aproximativ două până la două ore și jumătate.
În drum, trenul va face o oprire de zece minute în gara Progresu din apropierea Capitalei, înainte de a continua direct spre destinație.
Zilnic vor fi disponibile șapte trenuri pe acest traseu, gestionate de CFR Călători.
CFR Infrastructură s-a ținut de promisiuni
În toamna trecută, CFR Infrastructură a informat că circulația va fi reluată pe podul de la Grădiștea odată cu finalizarea lucrărilor în cursul acestui an.
„Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiștea, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între București Nord - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%.
Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord - Grădiștea - Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului 2024 constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiștea”, spunea CFR SA.
În urma viiturilor din 2005, Podul de la Grădiștea s-a prăbușit. Reconstrucția acestuia a fost întârziată pentru o perioadă de peste zece ani din lipsa alocării fondurilor și din pricina faptului că proiectul era considerat neesențial.