O echipă de trei români și un italian dorește să ofere șansa turiștilor să angajeze un ghid din orașul vizitat prin intermediul unui rețele sociale destinate călătoriilor.
Tinerii Daniel Amarandei, Alexandru Rădulescu şi Mihai Gherman au ambiția să schimbe modul cum ne vom descurca în oraşele străine. Cei trei au lansat o platformă web care vrea să îmbunătăţească experienţa turiştilor în oraşe străine, prin conectarea acestora la un locuitor care să se transforme în ghid. Conaționalii au și un al patrulea asociat din Italia.
Proiectul se numește Tripal (tripal.me) și presupune perceperea unei taxă pentru „închirierea“ unei persoane în localitatea în care călătoreşte cineva. „Vom defini un pachet minim de servicii pentru o sumă fixă, ce poate varia în funcţie de durata călătoriei. Serviciile pe care fiecare expert local vrea să le ofere în plus pot fi adăugate la această valoare.Pachetul minim include suportul de bază prin SMS, social media sau telefon“, explică fondatorii Tripal.
Banii nu vor eliberați ghidului amator până când clientul nu se întoarce din sejur și transmite că a fost mulțumit de serviciile plătite. În acel moment, suma este eliberată din contul proiectului către ghid. "Pe baza feedback-ului acestuia, vom elibera suma respectivă către expert“, au explicati cei trei români.
Din această Tripal va reține un comision de 25% din suma plătită de turist. Tripal se doreşte momentan o platformă web. „Va oferi clienţilor posibilitatea de a intra în legătură cu experţii locali pentru a beneficia, contra unei sume, de suportul unuia inainte şi în perioada călătoriei“, au declarat reprezentanţii startup-ului pentru „Adevărul“. „La pachetul de bază se pot adăuga şi alte servicii oferite de gazde. Pe lângă platforma web, într-o fază ulterioară, vom dezvolta şi aplicaţii pentru smartphone şi tabletă“, mai precizează tinerii.