Trei licee din Brașov și educația pumnului în gură. Editorial de Florin Saiu

Trei licee din Brașov și educația pumnului în gură. Editorial de Florin Saiu

Deschideți bine ochii și băgați la cap: Colegiul Național Andrei Șaguna (cunoscut drept cel mai bun liceu de sub Tâmpa), Colegiul Național Dr. Ioan Meșotă și Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil perpetuează, prin intermediul regulamentelor interioare, abuzuri periculoase.

Dau curs, în continuare, pasajelor edificatoare, cu mențiunea că primul este valabil la „Șaguna”, al doilea la „Meșotă”, iar al treilea la „Moi sil”.   „Elevii claselor a V-a, a VI-a şi a VII-a, care la sfârşitul anului şcolar nu obţin media generală de minimum 8.50, mediile generale la limba română şi la matematică de minimum 8.00, sau media generală la purtare de minimum 9.50, sunt declaraţi necorespunzători cu standardele şcolare asumate prin contractul educaţional semnat de părinte în momentul înscrierii la Colegiul Naţional «Andrei Șaguna» şi, în consecinţă, nu vor mai frecventa cursurile colegiului, fiind obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte şcoli”.   „Elevii din învăţământul gimnazial nu vor mai urma cursurile în următoarele cazuri: i. media la purtare pe un semestru este mai mică de 8,00 (opt); ii. media anuală la disciplinele Limba și literatura română sau Matematică este mai mică de 7,00 (șapte), iar aceștia nu obțin nota minimă 7,00 (șapte) nici la reexaminarea care se va desfășura în perioada examenelor de corigență”.   „Elevul va părăsi școala dacă media generală scade sub 8, media la purtare scade sub 10, iar media la disciplinele de studiu care sunt testate în Evaluarea Națională scade sub 7”.   Și cu asta, basta! Ce mai contează că cele trei unități de învățământ sunt susținute financiar de stat? Iată că, la Brașov, directorul de colegiu jonglează cu destinele copiilor după cum îl taie capul, nu după cum spune litera legii. Dezvăluite de câțiva revoltați, pe un grup de facebook numit „Părinții cer schimbare” (în treacăt fie spus, acești părinți ar fi trebuit să ia taurul de coarne încă de când conducerea liceului res pectiv le-a condiționat admiterea propriului copil (și) de acceptarea acestui regulament aberant), aceste abuzuri, colportate în siajul unor stringențe aproape academice, aruncă în desuet însuși sistemul de educație românesc. Și aici poate că le-aș da dreptate. Doar n-om aștepta toți, cu mâinile în sân și capul pe pernă, să ne facă actualii miniștri responsabili cu Educația, Cultura sau Cercetarea proști cu acte. Nu! Dar nici să aplaudăm, emoționați, „ordinele interioare” ale unor „făcători de performanță”. Pentru că de la un abuz înșirat cu subiect și predicat în acte nu mai e nici măcar un pas până la un abuz discreționar.   Cum manevrați, domnilor profesori elitiști, următoarea situație: un copil învață bine, foarte bine, este declarat admis la liceul dumneavoastră drag. Deprinde rapid informațiile, la toate disciplinele, dar, invidiat/urât/ neiubit/neînghițit pur și simplu - deh, chiar se întâmplă -, de profu’ de limba și literatura română sau de cel de mate sau chiar de dirigente o scrântește la o materie. Are zece pe linie, dar uite că nu reușește să-i intre în mendre ăluia! Eh, cum manevrați aici? Știu, simplu, direcțiunea are întotdeauna dreptate! Ai sub 8, copile, la mate? Afară, ești necorespunzător! Ne strici media, imaginea, afișul.   Dar haideți s-o luăm și altfel! V-a trecut vreodată prin cap, vouă, exigenților, că ar trebui să vă asumați eșecul acelui copil? Cum adică? Păi, el a fost admis la colegiul vostru de elită, era, așadar, bun. Și-apoi? Poate voi l-ați „stricat”, poate l-ați inhibat, poate este și vina voastră, acolo, un pic. Eh, v-ați întrebat, ați stipulat pe undeva, prin regulamentul de ordine interioară, și asta? Vă asumați și voi ceva?   Să nu fiu înțeles greșit, am tot respectul pentru colegiile cu rezultate extraordinare la învățătură. Înțeleg și știu că acestea se obțin cu o anumită rigoare, severitate, disciplină, muncă, toate acestea dincolo de inteligența copiilor sau de derapajele lor adolescentine, dar, pentru că în chestiunile importante există întotdeauna un mare „dar”, domnilor/doamnelor profesori/ profesoare nu mai discriminați copiii! Și, mai ales, nu mai amestecați nota de la „Purtare” cu performanțele la matematică, la limba și literatura română sau la limbi străine!   Iar voi, stimați politicieni, țineți-i în țară măcar pe puștii și puștoaicele necorespunzătoare de la „Șaguna”! Dați o șansă României educate!