Transformarea RATB în Societate Comercială va arunca tarifele în aer

Transformarea RATB în Societate Comercială va arunca tarifele în aer

Un regulament al Consiliului European obligă statele membre ale Uniunii Europene să ia măsuri în vederea transformării regiilor de transport în societății comerciale. Potrivit unui lider de sindicat de la RATB, această mutare trebuie realizată până în anul 2019

Potrivit unui studiu de oportunitate realizat de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) și prezentat săptămâna trecută la Primăria Capitalei, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va putea fi transformată în regie comercială doar dacă îndeplineşte două condiții. Acestea sunt: existența unui contract de delegare de gestiune între Primăria Municipiului București și RATB, precum și evaluarea patrimoniului actual al Regiei - terenuri și clădiri care vor constitui capitalul social al unei viitoare societăți.

Decizia, în dezbatere publică pentru 30 de zile

Însă, aceste două probleme cu care se confruntă Regia trebuie rezolvate în cel mai scurt timp, potrivit lui Vasile Petrariu, liderul Sindicatului Transportatorilor Bucureşti: „Până în anul 2019, Primăria are obligativitatea să respecte regulamentul Consiliului European, adică să transforme RATB în societate comercială. Ca să avem parte de toate beneficiile serviciului de transport în comun, noi trebuie să avem minimum doi ani vechime. Asta înseamnă că anul acesta trebuie realizată transformarea”. Decizia va fi luată după ce va fi supusă 30 de zile dezbaterii publice, pentru ca specialiștii din domeniu să aducă observații, după care să fie supusă la vot în Consiliul General.

Călătoria ar putea depăşi 2 lei

Potrivit lui Petrariu, transformarea ar aduce câştig atât pentru RATB, cât şi pentru călători. „În momentul de față, Regia nu are fonduri. Să cumpărăm un tramvai ne-ar costa două milioane de euro, dar Primăria nu ne dă. Dacă l-am construi la noi la uzină, l-am face cu un milion de euro. Dar de unde bani? Dacă era societate comercială aveam nişte fonduri din care puteam să luăm şi să dezvoltăm Regia. Astfel, nici oamenii n-ar mai avea de suferit. E posibil ca o călătorie să ajungă, sau să depăşească 2 lei. Însă tariful n-a mai fost majorat din anul 2008”, ne-a declarat liderul Sindicatului RATB.