„Noi credem că, în acest moment, suntem într-o perioadă de tranziție. Să nu uităm că, acum câțiva ani, se discuta despre faptul că femeile nu ocupă poziții de conducere. Acum, de exemplu, pe piața bancară, sunt din ce în ce mai multe femei care ocupă poziții manageriale importante”, spune Andrei Dunuță, pentru EVZ.

Acesta afirmă că în corporații nu se mai face nicio diferență între remunerearea angajaților bărbați și femei, mai ales că cele mai multe dintre pozițiile de HR Manager sunt ocupate de femei.

„Dincolo de orice, credem că în câțiva ani această diferențiere va dispărea aproape complet. Motivul pentru care nu există acum un echilibru perfect este legat în primul rând de faptul că încă suntem afectați de o orânduire în care bărbatul lua decizii. Lucrurile însă merg spre egalare”, completează Alin Comșa.

Și, dacă ne uităm în piață, către companii, vom observa numeroase femei aflate la posturi de conducere. Iată câteva exemple: Mariana Gheorghe, director general Petrom, Mădălina Teodorescu, vicepreședinte Piraeus Bank, Gabriela Hârțescu, director general al Institutului Bancar Român, Ana Cernat, vicepreședinte Idea Bank, sau Marianna Carp, director general al Complexului Hotelier Băile Govora.

Provocările femeii-manager

Cum anume reușesc femeile să ajungă în ultimii ani în posturi de conducere? Potrivit trainerilor Self Trust Academy, „apare un echilibru firesc. În plus, femeile își doresc să demonstreze că pot, de aceea se străduiesc mai mult decât bărbații. Să nu uităm totuși, că, din fericire, suntem diferiți – iar femeile au o capacitate extraordinară de suportabilitate și urmărire a obiectivului”.

Aceștia susțin că există însă diferențe în funcție de felul în care fiecare persoană percepe locul de muncă. „Pentru unii dintre noi locul de muncă este doar un serviciu pe care îl prestează în schimbul unui salariu. Pentru alții, munca este de fapt un argument pentru a face carieră. Mai este o categorie – cea a oamenilor care muncesc vocațional. Se spune despre această a treia categorie că este categoria celor care sunt fericiți la muncă”, afirmă Alin Comșa.

Pe de altă parte, există, însă, și partea goală a paharului. „În mod firesc, unele schimbări produc neajunsuri la nivel personal, la nivel de familie, la nivel de cerc social”, spune Andrei Dunuță. Iar derapajele care apar sunt: copii singuri pentru că părinții au ședință, familii destrămate pentru că partenerii nu se văd decât duminica (și asta dacă nu se organizează vreun team building) etc. Soluția ar fi, potrivit trainerilor citați, să învățăm  să facem față noilor cerințe.

Te-ar putea interesa și: