Traian Băsescu, nevoit să se întoarcă la școală pentru reînnoirea brevetului de comandant de navă

Traian Băsescu, nevoit să se întoarcă la școală pentru reînnoirea  brevetului de comandant de navă

Căpitanul de cursă lungă Traian Băsescu este obligat, de lege, să-și reînnoiască toate documentele în baza cărora se poate îmbarca pe o navă. Organizația Maritimă Internațională (IMO), conform Conveției de la Manilla, asumată de statul român printr-un Ordin din 2014 al Ministerului Transporturilor, impune un nou sistem de perfecționare a personalului navigant.

Vestea a fost adusă de directorul Autorității Navale Române (ANR), Liviu Cazan, care a explicat că, până la sfârșitul anului 2016, toți cei aproape 30.000 de navigatori din România sunt obligați să-și preschimbe “carnetele de marinar, brevetele, certificatele de capacitate, atestatele, în conformitate cu Ordinul Ministerului Transporturilor 1252/2014 pentru aprobarea criteriilor de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim”.

Preschimbarea documentelor se efectuează, însă, numai după  reînnoirea  cursurilor de pregătire și perfecționare a personalului navigant. “Până la 1 ianuarie 2017, toate actele de marinar trebuie schimbate. Însă numai  în baza cursurilor susținute la Centrul Român pentru Pregatirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale, CERONAV, din Constanța. Se fac anumite cursuri pentru a acoperi diferența de norme noi”, a completat și directorul adjunct al ANR, Paul Brânză.

 Întrebat de EVZ dacă și Traian Băsescu trebuie să-și reînnoiască brevetul, directorul ANR, Liviu Cazan a admis că fostul președinte și-l reconfirmase în 2013, având o valabilitate de cinci ani. “Însă noile norme îl obligă pe Traian Băsescu să facă, din nou, cursuri pentru preschimbarea documentelor, dacă vrea să comande o navă după 31 decembrie 2016”, a precizat Liviu Cazan.       

Ne puteți urmări și pe Google News

Operațiunea de preschimbare a documentelor de marinar a început în 2015. “Reînnoirea  cursurilor la CERONAV este un fel de upgradare a cunoștințelor. Convenția de la Manilla, decisă în 2010, trebuie aplicată de toți marinarii din lume, până acum s-a funcționat în baza unor reglementări ale IMO din 1978. Cursurile durează cel mult o lună de zile și, în funcție de calificarea marinarului, brevetat sau nebrevetat, costă între 3000 și 6000 de lei”, a declarat, pentru EVZ, Ovidiu Cupșa.