

Cadavrul uneia dintre victime – un pasager al Fordului – a fost scos cu greu dintre fiarele contorsionate de o echipă de descarcerare a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Celelalte două victime, aflate în acelaşi autoturism – o femeie de aproximativ 40 de ani şi un tânăr de 24 de ani – au ajuns în stare gravă la Spitalul de Urgenţă Floreasca din Capitală.
„Din primele investigaţii, femeia a suferit fracturi deschise de femur şi gambă. Tânărul a ajuns la spital cu leziuni abdominale, fracturi la picioare şi faţă strivită“, a explicat purtătorul de cuvânt al unităţii medicale, dr. Bogdan Opriţa. Acesta a adăugat apoi că şoferul basculantei care a dărâmat pasarela a suferit şi el răni uşoare.
Anchetă la Transporturi
Magdalena Grigore, director general al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Bucureşti, în responsabilitatea căreia intră administrarea DN1, a precizat, la rândul său, că pasarela de la Tâncăbeşti este inclusă într-un program anual de întreţinere şi face parte din primele pasarele ridicate pe DN1 de către firma CON DEM S.A. Ajuns la locul accidentului, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat apoi că a dispus constituirea unei comisii care va realiza o expertiză tehnică a pasarelei pietonale prăbu- şite şi îi va analiza parametrii de rezistenţă. „Vrem să vedem cum a fost posibil ca o benă ridicată a unui vehicul de mare tonaj să dărâme, prin acroşare, o astfel de pasarelă“, a precizat Orban.
Pasarela de la Tâncăbeşti face parte dintr-un program început în 2001 de Miron Mitrea pentru creşterea siguranţei pietonilor pe drumul Bucureşti-Başov, nefinalizat nici astăzi. Un raport al Curţii de Conturi, realizat în ianuarie anul acesta, identifica mai multe probleme apărute în cadrul acestui program: plăţi ilegale, lucrări neefectuate sau nefinalizate, dar achitate.
Acelaşi raport arăta că multe dintre pasarelele de pe DN1 au un grad avansat de deteriorare a protecţiei anticorozive la parapeţii şi la stâlpii de susţinere a scărilor, cu toate că, în caietele de sarcini, protecţia anticorozivă a fost încadrată la clasa I, cu o rezistenţă de 10-20 de ani.
Bena basculantei