Tragedie pe DN1

Tragedie pe DN1

Un mort şi doi răniţi grav. Acesta este bilanţul raportat, aseară, de poliţie, după ce o pasarelă pietonală de pe DN1 s-a prăbuşit peste două autoturisme, în localitatea ilfoveană Tâncăbeşti. „Practic, pasarela a fost agăţată de bena unei basculante, s-a răsucit şi s-a prăbuşit peste cele două maşini care tranzitau în acel moment DN1. Una dintre maşinile avariate - un autoturism Ford - a fost practic, strivită, de construcţia din metal, în greutate de câteva tone“, au explicat poliţiştii.

Cadavrul uneia dintre victime - un pasager al Fordului - a fost scos cu greu dintre fiarele contorsionate de o echipă de descarcerare a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Celelalte două victime, aflate în acelaşi autoturism - o femeie de aproximativ 40 de ani şi un tânăr de 24 de ani - au ajuns în stare gravă la Spitalul de Urgenţă Floreasca din Capitală.

„Din primele investigaţii, femeia a suferit fracturi deschise de femur şi gambă. Tânărul a ajuns la spital cu leziuni abdominale, fracturi la picioare şi faţă strivită“, a explicat purtătorul de cuvânt al unităţii medicale, dr. Bogdan Opriţa. Acesta a adăugat apoi că şoferul basculantei care a dărâmat pasarela a suferit şi el răni uşoare. Anchetă la Transporturi

Magdalena Grigore, director general al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Bucureşti, în responsabilitatea căreia intră administrarea DN1, a precizat, la rândul său, că pasarela de la Tâncăbeşti este inclusă într-un program anual de întreţinere şi face parte din primele pasarele ridicate pe DN1 de către firma CON DEM S.A. Ajuns la locul accidentului, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat apoi că a dispus constituirea unei comisii care va realiza o expertiză tehnică a pasarelei pietonale prăbu- şite şi îi va analiza parametrii de rezistenţă. „Vrem să vedem cum a fost posibil ca o benă ridicată a unui vehicul de mare tonaj să dărâme, prin acroşare, o astfel de pasarelă“, a precizat Orban.

Pasarela de la Tâncăbeşti face parte dintr-un program început în 2001 de Miron Mitrea pentru creşterea siguranţei pietonilor pe drumul Bucureşti-Başov, nefinalizat nici astăzi. Un raport al Curţii de Conturi, realizat în ianuarie anul acesta, identifica mai multe probleme apărute în cadrul acestui program: plăţi ilegale, lucrări neefectuate sau nefinalizate, dar achitate.

Acelaşi raport arăta că multe dintre pasarelele de pe DN1 au un grad avansat de deteriorare a protecţiei anticorozive la parapeţii şi la stâlpii de susţinere a scărilor, cu toate că, în caietele de sarcini, protecţia anticorozivă a fost încadrată la clasa I, cu o rezistenţă de 10-20 de ani.

Bena basculantei

Ne puteți urmări și pe Google News