Deschiderea unui nou hipermarket şi blocajul lucrărilor la centura de ocolire vor aglomera şi mai tare traficul la intrarea în oraşul de pe Cibin.
Odată cu inaugurarea a încă unui hipermarket în European Retail Park, intrarea în municipiul Sibiu, dinspre Braşov, va provoca noi probleme în trafic. Lansarea Carrefour în centrul unde funcţionează deja Baumax, Real, Media Galaxy, Promenada Mall, Sibiu Shoping City şi Kaufland, din 20 noiembrie, se suprapune pe stagnarea lucrărilor la centura ocolitoare a Sibiului. Chiar şi în prezent, şoferii stau cel puţin o dată pe zi la cozi de 5-10 kilometri pentru a intra sau tranzita Sibiul. Una dintre soluţiile pentru evitarea supraaglomerării DN 1 la ieşirea din Sibiu ar fi un drum care să unească localitatea limitrofă, Şelimbăr, de capitala judeţului, în continuarea străzii Mihai Viteazul. Pasarea responsabilităţii
Primarul Sibiului, Klaus Johannis, crede că autorităţile din Şelimbăr trebuie să rezolve problema. „Acest parc nu este pe teritoriul Sibiului. Sigur că ne preocupă problema, dar nu putem face nimic din moment ce nu este pe teritoriul nostru“, a spus Johannis. „Suntem dispuşi să rezolvăm problema, dar cei de la Şelimbăr trebuie mai întâi să caute soluţii şi să facă un proiect pentru acea cale de acces“, spune şi preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch.
Totuşi, Johannis a anunţat că, până la deschiderea noului hipermarket, vor fi adăugate două noi benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar pentru fluidizare, două treceri de pietoni vor fi desfiinţate.
Serviciul Poliţiei Rutiere Sibiu se aşteaptă ca, odată cu deschiderea centrului comercial Carrefour, circulaţia în zonă să fie infernală. „Vom suplimenta numărul de agenţi în acea zonă tocmai pentru a nu avea parte de blocaje. Lucrăm acum la o soluţie de creare a unei noi intrări în acel parc comercial“, a spus Alin Pahonţu, şeful Serviciului Poliţie Rutieră Sibiu. Regiile stopează centura
Chiar dacă consorţiul care a câştigat licitaţia pentru continuarea construcţiei centurii ocolitoare a Sibiului nu a început încă lucrul în forţă, finalizarea obiectivului întârzie şi din motive birocratice. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România s-au plâns autorităţilor judeţene, cele care supervizează lucrările, că se confruntă cu întârzieri mari la primirea unor avize pe tronsonul doi. „Este adevărat că, de exemplu, Transelectrica, Electrica, Distrigaz sau Romgaz nu au acordat anumite avize în zonele unde centura traversează magistralele lor. Au promis că până la 1 noiembrie vor fi eliberate aceste avize“, a spus vicepreşedintele CJ Sibiu, Gheorghe Dicu. „Avem zone în care utilităţile trebuie protejate sau reconfigurate. Mai avem probleme cu terenurile, pentru că unele situaţii nu sunt clare în privinţa actelor“, a subliniat Dicu.