Trafic infernal pe Podul Giurgiu-Ruse. La cât a crescut timpul de așteptare

Trafic infernal pe Podul Giurgiu-Ruse. La cât a crescut timpul de așteptarePod Giurgiu-Ruse. Sursă foto: Facebook

România. Trafic infernal pe podul Giurgiu – Ruse, după ce începând din 10 iulie au intrat in vigoare restricțiile de circulație. Dimineața, traficul a decurs relativ bine, însă pe parcursul după-amiezii, timpul de așteptare în punctul de trecere a crescut semnificativ pentru șoferi, generând cozi lungi.

Această schimbare a afectat în mod vizibil turiștii români care călătoresc spre destinații precum Grecia sau Turcia, obișnuiți să treacă rapid peste Podul Prieteniei și prin vama Giurgiu-Ruse în zilele anterioare, acum confruntându-se cu provocări noi în planificarea călătoriilor lor.

Trafic infernal pe Podul Giurgiu-Ruse. Cât a crescut timpul de așteptare

În mod concret, pe 10 iulie, după prânz, traficul pe Podul Giurgiu-Ruse s-a blocat complet. Potrivit datelor în timp real furnizate de Poliția de Frontieră, în jurul orei 16:00, timpul de așteptare în punctul de trecere de la Vama Giurgiu-Ruse era de cel puțin 60 de minute.

„Pe sensul de intrare 4 artere, pe sensul de iesire 3 artere. Lucrari de reparatie a podului pe partea BG.Circulatia se desfasoara pe o singura banda, alternativ, in sistem semaforizat. Recomandam utilizarea tuturor Pct. de Trecere a Fr.”, informează Poliția de Frontieră.

Turiștii români care călătoresc spre Grecia sau Turcia împărtășesc pe rețelele de socializare experiențele lor cu timpul îndelungat petrecut în „vamă”. Un exemplu concret este cel al unui șofer român, care în aproximativ 45 de minute nu a reușit să ajungă decât la piciorul podului de pe malul românesc al Giurgiului. Aceasta sugerează că, în aceste condiții, timpul total de așteptare ar putea crește semnificativ, apropiindu-se de 2 ore sau chiar mai mult.

În weekend se așteaptă prăpăd pe Podul Giurgiu-Ruse

Șoferii care intră în România au parte de noroc în comparație cu cei care tranzitează spre Bulgaria, având în vedere că timpul de așteptare în Vama Giurgiu-Ruse rămâne redus, conform postărilor de pe rețelele de socializare. Această situație se schimbă începând cu data de 10 iulie, când au demarat lucrările de reparație a Podului Giurgiu-Ruse pe tronsonul bulgar. Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române, lucrările vor dura 730 de zile, respectiv nouă luni de zile, și se vor desfășura zilnic timp de 10-12 ore, restricționând circulația pe segmente de 400 de metri.

În perioada desfășurării lucrărilor, traficul va fi dirijat alternativ pe o singură bandă, utilizând semafoare, indicatoare rutiere și personal de dirijare. Inițial, restricțiile vor afecta sensul de intrare în Bulgaria, urmând ca apoi să fie impuse și pe sensul de ieșire către România. Conducătorii auto sunt sfătuiți să manifeste o atenție sporită, să reducă viteza în zona lucrărilor și să respecte cu strictețe semnalizările temporare instituite.

Aceste modificări vor implica inevitabil creșteri ale timpilor de așteptare la trecerea frontierei, iar șoferii sunt încurajați să își planifice călătoriile cu înțelepciune, având în vedere condițiile nou create în punctul de trecere Giurgiu-Ruse.

Pod Giurgiu Ruse

Pod Giurgiu-Ruse. Sursă foto: Facebook

MAE, recomandări pentru șoferi

Informarea corectă a șoferilor români și achiziționarea în timp util a vinietelor electronice pentru utilizarea infrastructurii rutiere publice din Republica Bulgaria sunt aspecte de o importanță crucială, subliniate de autoritățile bulgare și de Ministerul de Externe al României.

În conformitate cu legislația în vigoare, autoritățile bulgare recomandă achiziționarea vinietei electronice online prin intermediul website-ului dedicat, www.bgtoll.bg, care are și o versiune în limba română pentru accesibilitate sporită. Alternativ, vinietele pot fi procurate de la terminalele specifice montate în incinta punctelor de frontieră.

Ministerul de Externe subliniază, de asemenea, importanța respectării regimului legal de viteză pe teritoriul bulgar, cu limite bine definite pentru diferitele tipuri de drumuri. Aceste reguli includ și respectarea indicatoarelor cu regim de interzicere, restricție sau limitare de viteză, unde sunt amplasate adesea camere radar fixe sau mobile. Aceste măsuri sunt esențiale pentru evitarea amenzilor și pentru asigurarea unei călătorii sigure și conform legislației în Bulgaria.

În special pentru cei care tranzitează Punctul de Trecere a Frontierei Ruse, MAE recomandă șoferilor români să se pregătească în avans cu suma exactă pentru taxa de pod, respectiv 2 euro sau echivalentul în leva bulgărești, sau să utilizeze plata cu cardul bancar pentru a reduce considerabil timpul de așteptare la procesarea documentelor.

De asemenea, în punctele de frontieră bulgare funcționează centre specializate pentru colectarea sumelor de bani provenite din diverse taxe și impozite, unde se poate efectua plata debitelor către statul bulgar exclusiv cu card bancar, în conformitate cu procedurile legale impuse. Aceste recomandări sunt menite să faciliteze tranzitul și să asigure respectarea tuturor cerințelor legale în timpul călătoriei prin Bulgaria.

Rute recomandate pentru intrarea în România

MAE recomandă și o sierie de rute pentru intrarea în România şi celelalte puncte de trecere a frontierei situate la graniţa cu Bulgaria, precum:

* PCTF Vidin - Calafat;

* PCTF Kardam - PCTF Negru Vodă;

* PCTF Silistra - Ostrov Călăraşi;

* PCTF Dobromir - Krushari şi PCTF Kainardzha - Lipniţa (aceste două puncte funcţionează cu orar 8,00 - 20,00 şi doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5 t);

* PCTF Nikopol - Turnu Măgurele (ferryboat) (www.feribot-eurobac.ro);

* PCTF Svishtov - Zimnicea (ferryboat) (www.ferry.bg);

* PCTF Oryahovo - Bechet (ferryboat) (www.ferryboat.bg);

* PCTF Aydemir (Silistra) - Chiciu (Călăraşi) (ferryboat) (www.spikaferry.com).

 

Ne puteți urmări și pe Google News