Toyota, cea mai vândută mașină în SUA, va fi disponibilă doar în variantă hibridă

Toyota. Sursa foto: Dreamstime

Potrivit Toyota, cel mai popular automobil din Statele Unite va fi disponibil doar în formă hibridă începând cu anul viitor.

Potrivit unui anunț făcut miercuri de producătorul auto japonez, Toyota Camry 2025, care este cea mai recentă iterație a vehiculului care a fost cel mai bine vândut automobil din Statele Unite în ultimii 22 de ani, va fi oferit doar sub formă de hibrid.

Clienții au avut posibilitatea de a alege între versiunile pe benzină și cele hibride ale modelului Camry încă din anul 2007, Toyota fiind unul dintre producătorii de automobile pionieri care au adoptat inițial tehnologia hibridă.

Începând cu anul următor, însă, noii cumpărători vor avea la dispoziție o singură variantă. Cu toate acestea, Camry 2025 nu va fi un hibrid plug-in, așa cum este cazul tuturor hibridelor produse de constructorii auto. În schimb, bateriile vor fi încărcate de motorul pe benzină și de frânele mașinii.

Cât costă o mașină Toyota

În ultimii douăzeci de ani, Toyota Camry, care se vinde la prețul de 26.000 de dolari, a fost cel mai bine vândut sedan din Statele Unite. Se anticipează că cea mai recentă versiune va fi valabilă în reprezentanțele Toyota din primăvară (2024).

Toyota Camry / Sursa: Pexels.com

Toyota, care, până în acest moment, a ales să acorde prioritate mașinilor hibride în detrimentul vehiculelor complet electrice, a luat o decizie îndrăzneață, hotărând ca viitoarea versiune să fie exclusiv hibridă.

Președintele producătorului de automobile, Akio Toyoda, care și-a anunțat demisia din funcția de director general la începutul acestui an, a fost mult timp un sceptic în ceea ce privește tranziția către vehiculele electrice (EV). În trecut, el a declarat că „majoritatea tăcută” a producătorilor de automobile are îndoieli cu privire la faptul că vehiculele electrice reprezintă sau nu o afacere viabilă.

Compania va crește producția de mașini electrice

În ciuda acestui fapt, Toyota s-a angajat să crească producția de vehicule electrice pentru a concura cu companii precum Tesla. Compania și-a stabilit obiectivul de a vinde anual 3,5 milioane de vehicule cu baterii la nivel mondial începând cu anul 2030.

O solicitare de comentarii a fost făcută în afara orelor normale de lucru, dar nu a primit un răspuns imediat din partea Toyota. Sursa: businessinsider.com

Istoria producătorului de mașini

Toyota începe în Japonia anilor 1930. Fondată de Kiichiro Toyoda, inițial ca o divizie a companiei de țesături a tatălui său, Sakichi Toyoda, Toyota Motor Corporation și-a început activitatea prin producerea de automobile. Iată câteva puncte cheie din istoria Toyota:

  1. Începuturile (1933-1937): Kiichiro Toyoda a înființat divizia de automobile în cadrul Toyoda Automatic Loom Works. După ani de cercetare și dezvoltare, Toyota a produs primul său automobil de pasageri, Toyota AA, în 1936. În 1937, Toyota Motor Corporation a fost înființată ca o entitate separată de Toyoda Loom Works.
  2. Anii de după război (1945-1950): După cel de-al Doilea Război Mondial, Compania a suferit din cauza crizei economice din Japonia, dar a reușit să supraviețuiască, concentrându-se pe producția de camioane pentru forțele de ocupație americane și pe dezvoltarea de noi modele de autoturisme.
  3. Expansiunea internațională (1950-1970): În anii '50, Compania a început să exporte mașini în piețele internaționale, inclusiv SUA, unde a vândut prima sa mașină, Toyota Crown, în 1957. În această perioadă, Toyota a introdus și sistemul său de producție inovator, Toyota Production System (TPS), care a pus accent pe eficiență și eliminarea risipei.
  4. Creșterea globală și inovație (1970-1990): În anii '70 și '80, Compania a continuat să se extindă pe plan global, consolidându-și reputația pentru calitate și fiabilitate. Modele precum Corolla, lansat în 1966, au devenit extrem de populare la nivel mondial. Toyota a devenit, de asemenea, un pionier în dezvoltarea tehnologiilor de mediu, lansând Prius, primul vehicul hibrid de producție în masă, în 1997.
  5. Secolul 21: În secolul 21, Compania a continuat să inoveze, concentrându-se pe dezvoltarea vehiculelor electrice și tehnologii autonome. Compania a devenit lider mondial în industria auto, atât în termeni de vânzări cât și de tehnologie.

Compania a fost adesea recunoscută pentru durabilitatea și fiabilitatea mașinilor sale, precum și pentru contribuțiile sale la producția eficientă și managementul lean. Această abordare a jucat un rol crucial în stabilirea sa ca unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume.