Toți utilizatorii platformei Netflix trebuie să citească asta! Nu dați datele cardului!
- Laurențiu Teodorescu
- 2 ianuarie 2020, 17:10
Atenție, utilizatori de Netflix! Un email „capcană” îți fură datele cardului.
Aceasta este ultima capcană întinsă de „pirații” ciberneticii iubitorilor de filme. Se folosesc de numele platformei Netflix pentru a face bani, arată DcNews. Cum? Simplu: clientul Netflix primește un mail prin care este îndemnat să îşi reintroducă datele cardului de credit, pe motiv că i-a fost suspendat abonamentul.
Iată ce a scris un client Netflix pe contul său de socializare:
„În atenția celor care au cont pe Netflix ! Ieri am primit un email, care părea că e trimis de Netflix, în care mi se aducea la cunoștință că abonamentul meu este oprit momentat din cauză că plata abonamentului nu a putut fi încasată pe ultima lună și mi se cerea să reactualizez modalitățile de plată printr-un «click» pe unul din butoanele atașate la mesaj. Mi s-a părut ciudat din start, pentru că niciodată Netflix nu-mi trimitea mesaje în limba engleză, ci în română. Plus, eu mă uitam la acel moment la un film pe Netflix, deci abonamentul nu era oprit.
Adresa de email era și ea dubioasă, no-replay@netflix.com - la prima vedere (de fapt era una cu un ID extrem de lung, după cum se vede în foto atașat). Am verificat pe contul de Netflix situația la zi a abonamentului și totul era ok. Am sunat direct la Netflix și mi-au confirmat bănuielile: cineva încerca să-mi fure datele de acces la cardul bancar. Dacă aș fi urmat sfatul băieților deștepți și aș fi dat click pe unul din butoane ca să-mi reactualizez metoda de plată, puteam să rămân fără cash pe card în următoarele ore sau minute. Și încă ceva: întotdeauna, indiferent de țară, când Netflix îți trimite un mesaj, formula de adresare este personalizată pentru fiecare abonat în parte. Deci, aveți grijă cu mesajele primite!”.