Tot mai mulți români preferă comerțul online. Vânzările pe internet au explodat în ultimele luni

Sursa foto: Pixabay

România a înregistrat creșteri importante în sectorul vânzărilor pe internet. Conform unui raport realizat recent, țara noastră se poziționează pe locul trei în Europa Centrală și de Est la acest capitol. Primele poziții sunt ocupate de Polonia și Cehia.

Astfel, jumătate din populația țării noastre preferă comerțul online.

Comerțul online, preferat de tot mai mulți români

Potrivit Raportului European Ecommerce 2024, valoarea comerțului electronic de bunuri și servicii a atins 10,6 miliarde de euro la nivel național.

Datele reflectă situația pe anul trecut, când acesta a reprezentat 3,32% din PIB, spre deosebire de 3,17% în anul 2022. Conform specialiștilor din domeniu, ascensiunea arată o puternică dezvoltare a ecommerce-ului în economia României. Concret, acest sector a fost transformat într-unul esențial pentru economia digitală.

Vânzările vor continua să crească

Realizatorii raportului susțin că vânzările vor continua să crească în acest sector.  Astfel, în acest an, creșterile ar depăși 10%, ajungând la pragul de 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB.

Totodată, specialiștii anticipează că procentul românilor care vor face cumpărături online va ajunge la 55%.

„România se află pe un traseu ascendent în comerțul electronic. Suntem dedicați să accelerăm această creștere prin inițiative strategice și colaborări cu autoritățile pentru a stimula inovația și adoptarea digitală. Cu dezvoltarea rapidă a infrastructurii logistice și a digitalizării, avem perspective optimiste pentru viitorul ecommerce-ului în România.", a explicat Cristi Movilă, directorul Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Comerț online. Sursa foto: Pixabay

Românii, tot mai interesați de comerțul online

Raportul a fost comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și a fost realizat de Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam. Datele acestuia arată că tot mai mulți românii preferă acest tip de comerț.

Totuși, acest sector european se confruntă și cu mari presiuni, care provin din Asia. Este vorba despre platformele non-UE, unde sunt vândute produse la prețuri mici.

Pe fondul acestor diferențe, retailerii și angrosistii  din Eurocommerce solicităîmbunătățirea aplicării legislației actuale.