Deşi nu există o formulă magică de slabit, în afara unui regim de viaţă sănătos, anumite remedii naturiste vă pot fi de ajutor: ceaiurile diuretice sau laxative, suplimentele cu spirulină şi L-carnitină, dar şi anumite alimente sau condimente.
Mecanismul lor de acţiune este diferit: fie taie pofta de mâncare şi stimulează metabolismul, fie elimină mai repede apa din ţesuturi şi intensifică tranzitul intestinal.
"Orice plantă sau aliment poate avea şi efecte adverse (şi mătrăguna e o plantă!). Atenţie şi dacă luaţi medicamente cu care acestea pot interacţiona", subliniază Cristina Bogdan, fitoterapeut la Centrul Naturopathya Med.
De exemplu, ceaiurile diuretice (mătase de porumb, păpădie, coada-calului) trebuie asociate întotdeauna cu un consum crescut de lichide bogate în săruri, pentru a nu produce dezechilibre majore în organism.
Şi ceaiurile laxative, precum cel de cruşin, consumate în exces, pot provoca hemoragii digestive şi pot agrava hemoroizii.
"Pentru menţinerea unui tranzit intestinal bun recomand un consum regulat de fibre- glucomanan, tărâţe de psyllium, seminţe de chia etc.", adaugă specialistul în fitoterapie.
CEAI VERDE

Este cunoscut pentru efectul puternic antioxidant, dar consumat haotic îşi pierde beneficiile.
"Nu fierbeţi frunzele, ci infuzaţi-le, dar nu mai mult de 3 minute. Consumul prelungit poate duce însă la apariţia rezistenţei la insulină şi la blocarea arderii grăsimilor", spune medicul.
SPIRULINĂ

Ajută la regenerarea celulelor şi îmbunătăţeşte metabolismul. "Spirulina e o algă minunată, deoarece reprezintă o sursă de aminoacizi de calitate, enzime şi oligominerale importante în procesele metabolice", adaugă specialistul în plante. Un supliment cu efect similar este L-Carnitina.
ARDEI IUTE

Intensifică arderea caloriilor, însă nu toate persoanele îl pot consuma în perioada caldă.
Atenţie şi la cantitate, întrucât un consum excesiv poate favoriza gastrita. "Se poate asocia cu ghimbir, garcinia, seminţe de chia pentru intensificarea arderilor", adaugă medicul Cristina Bogdan.
SEMINŢE DE CHIMEN

Seminţele de chimen, la fel ca cele de muştar sunt puternic digestive, ameliorează balonările, sunt slab laxative şi ajută la metabolizarea mai rapidă a alimentelor.
Pentru a beneficia de aceste efecte, este suficient să adăugaţi câteva seminţe în mâncare sau chiar să le consumaţi ca atare.
ANANAS

Datorită enzimelor pe care le conţine, ananasul ajută stomacul să digere mult mai bine alimentele, mai ales grăsimile şi proteinele din compoziţia acestora.
Medicii recomandă să consumaţi zilnic câteva bucăţi din acest frcut în stare crudă, nu în compot, deshidratate sau confiate.
Citiţi  şi:

  • Cura de 20 de zile cu chefir, bună la toate pentru sănătate. AFLĂ cum îl prepari acasă
  • Oamenii "Transformer". Cum slăbeşti complet în 30 de minute
  • Cum te ajută laptele să slăbeşti
  • "Alergia" la lactate, boala care loveşte după rasă
  • 5 combinaţii alimentare periculoase. Cu ce SĂ NU AMESTECAŢI carnea sau lactatele