Fie că este vorba de relaxare şi de plăcerea de a comenta ineditul de la televizor sau de o reţetă infailibilă folosită cu succes peste tot în lume, show-urile de divertisment importate din afară conduc detaşat în topul emisiunilor cu cea mai mare audienţă în România.

Iar un rating recod

Primele cinci poziţii, într-un top al celor mai urmărite show-uri TV, sunt ocupate de formate ce au făcut istorie. Cel dintâi loc îi aparţine lui "Românii au talent". Ultima ediţie a prese­lecţiilor din emisiunea de la Pro TV ce a fost achiziţio­nată de la Talpa Distribution, a înregistrat un nou record la nivel de rating, cu peste şase milioane şi jumătate de telespectatori în minutul de aur şi o medie de peste cinci milioane.

La mare distanţă se luptă unele ediţii ale emisiunilor "Dansez pentru tine", un format adaptat după ""Bailando por un Sueno" (Pro TV), "Vocea României", marcă înregistrată Talpa Distribution (Pro TV), "X Factor", ce vine de la FremantleMedia (Antena 1) şi, surpriză, nou-lansatul "MasterChef", un format vechi şi solid australian Shine International, despre mâncare şi gătit care, la a doua difuzare, a depăşit un milion de telespectatori.

Analistul media Iulian Comănescu crede că show-urile care se ocupă cu muzica sunt mai puţin reuşite la noi, ceea ce simte şi publicul, deoarece "noi n-avem o astfel de industrie".

"Vrei să fii milionar?", locul 6 în top

Din punct de vedere al audienţei, urmează în top "Vrei să fii milionar?", show-ul de la Kanal D. Cel mai cunoscut concurs de cultură generală ce a fost lansat în urmă cu 10 ani în Anglia şi-a păstrat publicul de la debut – în jur de 400.000 de telespectatori.

Însă, la fraţii de peste Prut, audienţa este dublă pentru acest show.

"«Dansez pentru tine» combină dansul cu scopurile de caritate, «Vocea
României» e o variantă cu buget redus a producţiilor gen «Got Talent»."

IULIAN COMĂNESCU, analist media

Citiți și:

  • De ce se uită telespectatorii la "Românii au talent"?
  • Românii au talent: Care sunt primii 12 semifinalişti