Toma Enache ne vrăjește încă o dată cu spectacolul de muzică, dans și poezie „Viața e un poem”. Premiera a fost găzduită de Sala Atelier a TNB. Spectacolul oferă timp de doua ore melodii și ritmuri dintr-o epocă fără granițe temporale și ne plasează în vibrația intensă a momentelor care ne luminează, uneori, din fericire, existența.
Toma Enache „ne vrăjește încă o dată” cu spectacolul „Viața e un poem”
A parcurs cu atenție volumul lui Mircea Eliade “La țigănci”, s-a emoționat citind și citând versurile poetului Marin Sorescu, a privit fustele învolburate ale țigăncilor din “Șatra“ lui Emil Loteanu, a fredonat “non je ne regrette rien“ a celebrei mome Piaf și a adorat să fie parte declarată din viața de noapte a cabaretul supus Zeului Eros. Dansează cu agilitate, redând mișcări ale zeităților păgâne și, descoperim cu bucurie, este un surprinzător actor.
Toma Enache rostește cu dicție replici lungi, interacționează cu sala după regulile teatrului happening, este unul din personajele masculine ale piesei, este un consumator de artă, vine la cabaret și se integrează în atmosfera pictată de Touluse Lautrec, apreciind formele rubensiene ale chanteuse-ei de tip Julien Greco (actrița Izabela Barbu, Jezebel foarte bună în rol) care se mișcă provocator în ritm de pasionant flamenco. Prestația ei artistică mă duce cu gândul la predecesoarea celebră, interpreta Didinei lui nenea Iancu care se adresează cu aplomb sălii, supunându-o cu o singură vorbă: “mucles!” Citat din Amintirile lui Jean Georgescu regizorul capodoperei “O noapte furtunoasă …Parfum de mahala cu sclipiri de Moulin Rouge.
Spectacol cu doi muzicanți de bar
În scenă se strecoară o balerină danzarină care sfidează legile imponderabilității (coregrafa Ema Trâncă într-un rol șlefuit de această foarte tânără si talentată artistă cu grație, pare un bibelou de porțelan însuflețit). Ea domină relația cu El , macho și fură inima berbantului. Asistăm la un pas de deux pentru un duo feminin/masculin. Pimpanta Izabela Barbu, Jezebel cânta cu năduf blestemul românesc” cine iubește și lasă”, efectul e pe măsură, sala aplaudă în delir.
Trupa e completată cu doi muzicanți de bar, pianistul Sorin Zlat picură discret sunetul diafan al clapelor în scenă în timp ce, la percuție, Lucian Maxim devine un adevărat personaj în desfășurarea evenimentelor, intrând pe nesimțite în pielea rezoneur-ului acestui spectacol aiuritor de frumos. Aș revedea “ Viața ca un poem” într-o sală cu un light design profesionist care să urmărească actorii în toate ipostazele, în toate colțurile scenei, care să aducă un plus de valoare efortului depus de această trupă absolut minunată! Un spectacol foarte reușit.
Teatrul Dramaturgilor Români prezintă spectacolului „Siciliana”
Teatrul Dramaturgilor Români prezintă premiera spectacolului SICILIANA de Aurel Baranga, în regia lui Toma Enache
Teatrul Dramaturgilor Români, instituție publică de cultură în subordinea Primăriei Municipiului București, anunță premiera oficială a spectacolului SICILIANA de Aurel Baranga, regia Toma Enache, scenografia: Maria Dore, asistent scenografie: Ada-Maria Zaharia.
„Fifi și Bebe, proaspăt absolvenți – ea de Medicină, el de Agronomie – socotesc că singura șansă de a triumfa asupra politicii de repartizare, care le anunță un viitor în mediu rural, ar fi să lege o căsătorie de conveniență cât să păcălească ochii sistemului, dar nu și inimile partenerilor adevărați: Tiberiu și Muki. Însă, odată început jocul, fiecare mutare deschide uși către lumi surprinzătoare. Șah! Și mat!”.
Este cea mai jucată comedie a dramaturgului Aurel Baranga, regizată deToma Enache
În 2024, la 64 de ani de la premiera absolută, Teatrul Dramaturgilor Români vă propune să vă întâlniți cu cea mai jucată comedie a dramaturgului Aurel Baranga, în cel mai nou spectacol regizat de Toma Enache.
„Este incredibil ce umor are comedia SICILIANA, a lui Aurel Baranga, la peste 50 de ani de la succesul formidabil avut la premiera bucureșteană. Ca și atunci, oamenii sunt și acum piese pe tabla de joc a vieții, a iubirii, indiferent de sistemul politic care ne guvernează. Baranga are această știință a subtilității cuvintelor, sensurilor, umorului. La această comedie spumoasă, adaug bucuria de a lucra cu o echipă extraordinară de actori.
Încep cu „părinții” Corina Dănilă și Adrian Păduraru, doi actori pe care îi iubesc și îi apreciez, care își pun în acest spectacol experiența și talentul, alături de actorii tineri și talentați pe care i-am ales din peste 250 de participanți la casting (Vlad Vîlciu, Ana Vîlcu / Iulia Bibu, Georgiana Ionescu / Teodora Daiana Păcurar, Dani Ionescu, Emanuel Varga). Comedia SICILIANA are parfumul nostalgiei vechiului București, după care tânjim toți cei pe care capitala ne-a prins în mrejele sale. Imaginați-vă cum ar fi ca, după terminarea facultății, să trebuiască să plecați undeva la țară, într-un sat uitat de lume, departe de familie, prieteni și, mai ales, departe de farmecul Bucureștiului”, a spus Toma Enache, potrivit teatruldramaturgilor.ro.