TOATE BRANDURILE caută Londra, Moscova este pe locul trei în preferințe, București pe locul 30

TOATE BRANDURILE caută Londra, Moscova este pe locul trei în preferințe, București pe locul 30

Londra este cea mai atractivă destinație europeană pentru retaileri internaționali potrivit unui nou indice realizat de compania globală JLL. Indicele, lansat într-un nou raport intitulat Destination Europe 2015 analizează extinderea și prezența a 250 de retaileri internaționali în peste 57 de piețe comerciale importante.

„Pentru retailerii internaționali care doresc să se afirme în Europa, Londra conduce detașat. Mărimea pieței din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparență precum și familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internaționali care sunt dispuși să plătească în plus pentru cele mai bune locații. Alte orașe europene importante la nivel mondial, mature, unde s-au extins reltailerii, sunt Paris, Milano, Roma și principalele orașe specializate în retail din Germania”, potrivit lui James Brown, Head of EMEA Retail Research & Consulting la JLL.

Londra și-a crescut, de asemenea, avantajul față de Paris, fiind cea mai atractivă destinație pentru retaileri de lux din Europa. 

Spațiile comerciale din New Bond Street pot atinge cele mai ridicate chirii contractuale din Europa cu cca  12,300 Euro/mp/ an - o creștere uimitoare de 42% față de nivelurile din 2012.

București, pe locul 30 în topul destinațiilor preferate

Studiul plasează Bucureștiul pe locul 30 în topul celor mai atractive orașe din punct de vedere al interesului retailerilor internaționali care fac expansiune în afara țării lor de origine.  

Este considerat un oraș cu potențial mare de creștere și este înaintea unor orașe din regiune ca Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara și la mică distanță în urma orașului Budapesta. Topul este condus de Londra, urmat de Paris și Moscova. 

Bandurile din SUA, pe primul loc 

Din punct de vedere al originii brandurilor care fac expansiune în Europa, SUA sunt pe primul loc (cu branduri ca Tommy Hilfiger, Timberland, Foot Locker, Claire’s, Starbucks), urmat de Italia (Benetton, Diesel, Max Mara, Geox, Calzedonia), Marea Britanie, Germania, Franta și Spania. “

„Ca și acoperire geografică, Zara și H&M, sunt prezente în toate cele 57 țări analizate, inclusiv România. Topul 25 al celor mai extinse branduri în aceste țări este dominat de branduri considerate medii (cum sunt cele menționate anterior dar și Mango, Desigual, Tommy Hilfiger, Benetton, Timberland)” completează Ravon.

În ceea ce privește brandurile de lux, România se află pe un onorabil loc 25 din punct de vedere al interesului acestora de a opera  magazine  în Romania, este de părere Carmen Ravon.  „În topul acestor retaileri se află branduri prezente dar și cele cu potențial de a intra în viitor în România cu magazine mono-brand : Louis Vuitton, Max Mara, Emporio Armani, Gucci, Mont Blanc, Hermes, Burberry, Cartier, Longshamp, Chanel, Prada.

Ținând cont de previziunile încurajatoare legate de creșterea vânzărilor pe termen mediu în CEE, incluzând aici și România , penetrarea brandurilor internaționale s-a accentuat în ultimii doi ani, fie ca acestea au intrat direct sau prin franciză.  Suntem în discuții și cu alte branduri, mass-market, de lux sau pe partea de food care se uita la locații posibile pentru expansiunea lor din 2015-2016.

În căutare de noi piețe

„Moscova este în creștere și ajunge din urmă celelalte piețe, și poate atinge paritatea cu Parisul pe termen mediu în ceea ce privește prezența retailerilor internaționali”, a spus  James Dolphin, International Director, EMEA Retail Agency la JLL. 

Piețele aflate în tranziție -  Moscova (pe locul 3) și Istanbul (pe locul 7) - au devenit poveștile de succes pentru retailul din Europa – nu exista niciun alt oraș care să atragă atât de mulți retaileri noi în ultimii doi ani. 

"Pe poziții inferioare în clasament există încă o mulțime de piețe puternice care, în ciuda fundamentele sănătoase și a oportunităților existente, rămân relativ neexploatate din punctul de vedere al retailerilor internaționali. Exemplele includ unele orașe regionale din Marea Britanie și Franta precum și piețele scandinave", adaugă Dolphin.

Retailerii se extind 

SUA, dominată de extinderea brandurilor premium, a depășit Italia devenind cel mai mare exportator de mărci în Europa. Cel mai expansiv comerciant din analiza JLL este retailerul american premium Michael Kors, urmat de Superdry, Cos și 7 For All Mankind*. În plus, mulți retaileri europeni au înregistrat, de asemenea, o expansiune  impresionantă în ultimii doi ani, cum ar fi Ecco și Hugo Boss. În viitorul apropiat, un aflux de branduri este de așteptat să intre pe piața europeană din Asia-Pacific.