Tiranii din ultimul secol își puteau permite cam orice. Și atunci când când vine vorba de mașinile care îi așteptau la scară palatului, aceștia nu făceau rabat.
1. Dacia SF a lui Ceaușescu
În 1981, Uzinele Dacia predau în mana „celui mai iubit fiu al poporului” modelul Dacia 2000. Ca toate modelele Dacia de până atunci, 2000-ul produs în serie restrânsă la Mioveni era asamblat după schițele preluate de la francezi, în acest caz, Renault 20 fiind clonat cu succes de inginerii români.
Dacia 2000 este considerată ăi acum o mașină care a depășit așteptările la vremea aceea. Un motor de 2200 cmc producea 150 de cai putere, asigurând o viteză maximă de 175 km/h. Mașină era dotată cu servodirecție, cutie de viteze automată, aer condiționat și geamuri electrice, fiind folosită in deplasările oficiale.
2. Gaddafi, inginer auto
Fostul amic al tovarășului Ceaușescu, dictatorul libian Muammar Gaddafi, și-a manifestat și el pasiunea pentru automobilism, mai ales în perioada în care puterea îl făcuse să piardă contactul cu realitatea. Dacă în primii ani ai epocii Gaddafi, dictatorul s-a afișat în VW „Broscuță" sau în Peugeot-uri pentru a-și afirmă adeziunea cu clasa muncitoare, spre sfârșitul secolului trecut dictatorul libian lăsase deoparte orice urmă de modestie. În colecția să de mașini și a fiului sau, Saif al-Arab Gaddafi, se întâlneau exemplare Hummer, Ferrari, un BMW blindat sau o limuzina Mercedes S-Class folosită pentru vizitele oficiale.
Mai mult, colonelul Gaddafi nu s-a mulțumit doar să conducă sau să călătorească în aceste mașini, ci a și proiectat o mașînă pe care în mod dictatorial a declarat-o „cea mai sigură mașină din lume". În arabă, numele mașinii lui Gaddafi este „Saroukh el-Jamahiriya", tradus prin Rachetă Libiană. Înfățișarea acesteia aduce într-adevăr cu cea a unei rachete, însă gurile rele spun și acum că mașină dictatorului seamănă curios de mult cu DC Avanti.
3. Saddam, fidel unui Mercedes
Ajuns președinte al Irakului în 1979, Saddam Hussein a rămas fidel primei mașini primită în nouă să funcție, un Mercedes 600 Landaulet. Mașină, un monstru de 4 tone și aproape 7 metri lungime, este ascunsă în subsolul Muzeului Auto Petersen din Statele Unite. Mașină este uzată fizic destul de mult după 35 de ani, iar evenimentele dramatice care au pecetluit soarta dictatorului irakian au lăsat urme mai ales pe caroserie. Cu toate acestea, este singură mașină pe care Saddam Hussein a folosit-o in calitate de președinte.
Alte mașini deținute de Saddam au fost declarate "distruse" în 2003 de armata americană, după cucerirea palatului prezidențial. Printre acestea se numărau un Packard din era prohibiției, un Caddy Fleetwood blindat din ani '70, un ... taxi londonez și multe, multe buggy-uri de deșert. În schimb, fiul sau Uday s-a dovedit ceva mai pretențios în alegerea mașinilor: Ferrari F40, un Testarossa roz, un Nissan 370Z Nismo, două Porsche 911 și un Lamborghini LM002.
4. Mercedes pentru elita nazista
Mercedes a fost alegerea firească a elitei naziste, în condițiile în care se rezumă la superioritatea rasei. Mercedes-Benz 770 a fost alegerea făcută de Hitler, Goring și Heydrich atunci când s-a pus problema motorizării coloanelor oficiale ale liderilor din cel de-al treilea Reich. Uzinele Mercedes au produs 205 de exemplare ale modelului 770, în două serii, între 1930-1943. Una dintre mașinile lui Hitler este expusă la un muzeu auto din Ottawa.
5. „Mașina morții" scoas„ la licitație
Aproape o jumătate de milion de euro cere Michael Frolich pentru a vinde mașina care a făcut turul lagărelor de exterminare și a câmpurilor de execuții în masă din perioada celui de-al doilea Război Mondial. Vehiculul militar Wanderer W11/1 a fost mașină cu care Heinrich Himmler, artizanul soluției radicale de eliminare a raselor impure, a colindat lagărele de exterminare din teritoriile ocupate de naziști. Are un motor de 3 litri, 65 CP și doar 100.000 km la bord. Această pentru că „îngerul morții” folosea în deplasările oficiale și cele mai recente limuzine confiscate de la opozanții locali, scrie 4tuning.ro.