Datele extrase dintr-un studiu cu privire la audienţa talk-show-urilor arată că telespectatorii cu vârstele cuprinse între 18 şi 49 de ani reprezintă o minoritate din totalul telespectatorilor
Un studiu citat de paginademedia.ro arată că tinerii sunt dezinteresaţi de dezbaterile televizate. Având în vedere media de telespectatori comerciali pe ediţie, cea mai vizionată dezbatere a lunii a fost ,,România în 60 de minute", de pe România TV, unde numărul de tineri s-a ridicat la 70.000.
Locurile 2 şi 3 sunt ocupate de două emisiuni ale Antena 3, ,,Adevăruri ascunse" (aproximativ 60.000 de tineri) şi ,,Sinteza Zilei" (40.000 de tineri). Acestea sunt cazurile cele mai fericite, având în vedere faptul că jumătate din talk-show-uri nu reuşesc să atingă 30.000 de telespectatori din grupul de vârstă 18-49. Chiar dacă frecvenţa de difuzare diferă, datele arată o schimbare a preferinţei faţă de anii trecuţi, aducând Sinteza Zilei de pe locul 1 pe locul 3, scrie paginademedia.ro.De la posturile publice, ,,Ultima Ediţie" şi ,,România 9" de pe TVR1 adună 25.000 şi, respectiv, 20.000 de tineri.
Cele mai vizionate emisiuni la nivel naţional sunt ,,România în 60 de minute", cu 610.000 de telespectatori, şi ,,Adevăruri ascunse", urmărită de aproape 500.000 de oameni. În ceea ce priveşte talk-show-urile, primele două cele mai urmărite sunt ,,România în 60 de minute" şi ,,România la raport", ambele de pe RealitateaTV. Din topul de 20 cele mai urmărite emisiuni de acest gen, 12 sunt difuzate pe Antena 3, 4 de România TV, iar una pe B1 TV.
La nivelul oraşelor, cele mai vizionate 3 emisiuni sunt aceleaşi ca pe nivel naţional: ,,România în 60 de minute", ,,Adevăruri Ascunse" şi ,,Sinteza Zilei".
Audienţele reflectă o imagine care poate fi considerată sumbră: dezinteresul tinerilor pentru dezbateri este în creştere. Totuşi, motivele pentru numărul în scădere pot fi variate şi reversibile.