Cazul Mariei Lidia Sauca, timişoreanca pe care societatea de asigurări n-a vrut să o despăgubească după ce a suferit o intervenţie chirurgicală în timpul vacanţei în Turcia, a revoltat mii de români.
Cititorii ediţiei on-line a „Evenimentului zilei“ s-au mobilizat şi au trimis e-mailuri firmei de asigurări City Insurance, prin care au protestat faţă de atitudinea pe care a avut-o faţă de clienţii săi.
La rândul lui, Ion Sauca, soţul Mariei Lidia Sauca, ne-a declarat că a primit sute de telefoane şi e-mailuri după publicarea articolului „Povestea unei asigurări de coşmar“. „Presa e prima putere în ţară, e cea care m-a ajutat când nimeni nu mă ajuta, nici Ministerul de Externe, nici Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Şi multă lume citeşte «Evenimentul zilei», m-au sunat rude şi prieteni cu care nu mai vorbisem de ani întregi să îmi spune să nu mă las. Le mulţumesc şi promit că nu mă las, pentru stresul pe care ni l-a provocat toată situaţia asta, mai ales copiilor, care şi-au văzut mama cu ochii daţi peste cap pe masa de operaţie, pentru felul în care am fost trataţi. Le transmit tuturor: nu ne lăsăm, mergem până la capăt!“.
Potrivit soţului, tânăra a prezentat luni seară dureri postoperatorii, însă şi-a revenit cu bine ieri, după o vizită la medicul de familie.
„Toată lumea mă întreabă care e valoarea daunelor pe care le vom cere. Îmi spune să cer mai mult, că e rost de câştig. Eu am avut o viaţă liniştită şi vreau să recuperez banii pe care i-am pierdut“, a subliniat, ieri, Ion Sauca. Iulian Urban, cel a cărui casă de avocatură a preluat cazul timişorenilor, a evitat să vehiculeze o sumă pe care ar stabili-o în cazul daunelor familiei Sauca, însă a precizat că în SUA, unde piaţa este reglată, ei ar putea obţine două sau chiar trei milioane de euro. Înainte de asta ar trebui însă să se intre într-o procedură de „reconciliere directă“, obligatorie, conform dreptului comercial, după care, în caz că cele două părţi nu se înţeleg, se intră în instanţă.
„Am înţeles latura umanitară a cazului“
Ieri, atitudinea celor de la City Insurance s-a schimbat sensibil. Într-o scrisoare trimisă la redacţie, Violeta Simedre, directorul Departamentului Daune al societăţii, ne-a declarat: „Întrucât am fost contactaţi de către cei de la Spitalul Lara, unde era spitalizat asiguratul, am dat garanţia de plată, în condiţiile în care respectivul caz se încadrează în prevederile contractuale ale poliţei de asigurare.
Menţionăm că acordul de plată a fost trimis, prin excepţie de la procedura prin care City Insurance SA lucrează cu spitalele, şi anume fără a avea raport medical, având în vedere că pacienta aştepta în spital fără a primi îngrijire medicală“, se arată în replica Violetei Simedre.
„În aceeaşi zi, pacienta a fost operată. În urma primirii diagnosticului de la spital, a existat suspiciunea că acest tip de afecţiune nu se încadrează în condiţiile poliţei. Chiar şi în aceste condiţii, ne-am manifestat disponibilitatea de a ajuta familia Sauca, chiar înainte ca doamna Sauca să fie externată, înţelegând latura umanitară a cazului“, a mai spus directorul Departamentului Daune de la City Insurance.
VARIANTĂ
Pot deconta şi prin asigurările publice Românii care călătoresc în Turcia au dreptul să primească despăgubiri şi prin sistemul public de asigurări, dacă plătesc în ţară contribuţia la fondul de sănătate. „Avem un acord cu Turcia care permite acoperirea costurilor serviciilor medicale pentru cetăţenii români dacă persoana respectivă este în tranzit (pot fi şi concedii) şi are o urgenţă medicală“, ne-a explicat şeful Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, Adina Geană. Pentru a primi banii de la asigurările publice, trebuie obţinut un formular special de la Casa de Asigurări şi trebuie depuse acte medicale care să arate tipul afecţiunii şi factura plătită. „Dacă documentaţia este completă, răspunsul se dă în câteva zile, iar dosarul este trimis la Casa Naţională de Sănătate. Banii se plăteasc în circa o lună-o lună şi jumătate“, mai spune Adina Geană.