Ați fi dispuși să vă dezactivați temporar contul TikTok timp de o lună în schimbul a 59 de dolari? Dar pe cel de Instagram pentru 47 de dolari?
Un studiu recent, publicat luna trecută de National Bureau of Economics Research, a arătat că persoanele care utilizează social media ar fi dispuse să renunțe temporar la rutina de scroll pe aceste platforme timp de o lună, dacă ar primi stimulentele potrivite.
Lucrarea, care așteaptă în prezent să fie revizuită de colegi, evidențiază constatările care sugerează că utilizatorii au nevoie de stimulente semnificative pentru a întrerupe utilizarea social media dacă alții din rețeaua lor continuă să o folosească.
Imaginați-vă un scenariu în care toate persoanele din cercul dvs. social au decis să renunțe la utilizarea social media. Ce impact ar avea acest lucru asupra interacțiunilor dvs. online? Acum, haideți să ne adâncim în aspectele fascinante ale acestui subiect.
Studiul a arătat că participanții s-au declarat dispuși să plătească 28 de dolari pentru a le fi dezactivat TikTok-ul (lor și celor din jurul lor) și, respectiv, 10 dolari pentru dezactivarea Instagram.
TikTok și Instagram, concluziile cercetătorilor
Cercetătorii au observat că social media poate fi considerată o „capcană a pieței de produse.
Studiul a constatat că o parte semnificativă dintre utilizatorii TikTok și Instagram, 64% și, respectiv, 48%, au raportat că au avut efecte negative în urma utilizării acestor platforme. Interesant este că, în ciuda acestor experiențe negative, mulți utilizatori și-au exprimat dorința de a primi compensații financiare în schimbul renunțării la conturile lor.
Social media continuă să fie un instrument valoros pentru persoanele care caută o metodă convenabilă de a rămâne informate cu privire la cele mai recente noutăți de la prieteni, colegi și evenimente curente.
Acest lucru poate avea ca rezultat faptul că indivizii devin excesiv de fixați pe ecranele lor sau se angajează în scrolling neîncetat.
Cu toate acestea, constatările evidențiază o perspectivă conform căreia indivizii sunt înclinați să utilizeze social media în ciuda impactului negativ pe care îl poate avea asupra bunăstării lor.
În mod curios, persoanele care nu dețineau conturi TikTok sau Instagram și-au exprimat disponibilitatea de a plăti 67 de dolari și, respectiv, 39 de dolari pentru a le fi dezactivate conturile celorlalte persoane de pe aceste platforme.
„În general, dovezile prezentate în lucrare evidențiază prezența unei capcane social-media care afectează o parte semnificativă a consumatorilor. Aceste persoane pot continua să utilizeze produsul, în ciuda faptului că se confruntă cu bunăstarea negativă ca urmare a acestui fapt”, se arată în document. Sursa: businessinsider.com.