Colesterolul ridicat duce la apariţia arterosclerozei , afecţiunea responsabilă pentru infarctul miocardic, dar şi cel cerebral. Uneori însă, dieta nu e suficientă pentru a-l ţine sub control.
Grăsimile depuse pe vasele de sânge afectează sănătatea inimii, a creierului, precum şi a întregului organism. Aşa-numitul colesterol rău, responsabil pentru apariţia aterosclerozei, este extrem de nociv pentru organism.
"Colesterolul rău, LDL, care însemnă lipoproteine cu densitate scăzută, participă la formarea plăcii de aterom, cea care îngroaşă arterele. Dacă peste aceste plăci se depune şi calciu, e nenorocire", se arată îngrijorat medicul de familie Cristian Sever Oană.

În general, colesterolul crescut nu are simptome. Dacă aceste plăci se depun pe inimă, se ajunge la infarct, iar la nivelul creierului determină infarctul cerebral. Colesterolul este în mare parte produs de ficat.
"Doar o treime provine din alimentaţie. Asta însemnă că unii oameni pot fi, mai mult decât alţii, mari producători de colesterol. Pentru aceştia, simpla dietă nu este suficientă, ei având nevoie să urmeze un tratament", mai spune medicul Sever Oană.
Ideea e susţinută şi de bolnavi. Ioana are 57 de ani şi un nivel al colesterolului "rău" care se apropie de 400.
"Sunt de-a dreptul disperată. Nu mănânc nesănătos, însă nu reuşesc să îl aduc la un nivel mai mic. Medicamentele nu le suport pentru că îmi paralizează muşchii, iar ultima soluţie la care încerc să recug sunt produsele naturiste. Sper să funcţioneze", spune ea îngrijorată.

Armele de luptă: pere, mere, fasole, migdale, peşte
Cele mai dăunătoare alimente sunt organele animale, foarte bogate în colesterol. "Colesterolul rău nu se topeşte. Astea sunt iluziile nutriţioniştilor. Nu ai cum să îl topeşti. Îl tratezi, sau îl eviţi", spune tranşant medicul.
Analizele regulate, dar şi o alimentaţie corespunzătoare sunt salvatoare. Colesterolul bun poate fi o adevărată armă împotriva LDL, prevenind chiar depunerea colesterolului rău pe artere.
Consumaţi ulei de măsline, cereale integrale, precum şi pere, mere, prune şi fasole. La fel de bun e peştele. Heringul, sardinele, păstrăvul şi somonul sunt bogaţi în acizi graşi de tip Omega 3.

Citiţi şi:

  • Căpşunile reduc riscul de infarct
  • Laptele, alimentul-minune din frigider
  • Oamenii de ştiinţă au calculat care este CEL MAI SĂNĂTOS MENIU DIN LUME
  • E bine să scoatem de tot grăsimile din dietă? Declaraţiile surprinzătoare ale nutriţioniştilor
  • Alimente-minune de vară: previn îmbătrânirea, hidratează şi au un gust de vis