Două figuri istorice ale căror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014.
Vlad Țepeș și Matei Corvin se „reîntâlnesc” în 2014, în ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie). Brandul TIFF a avut, în fiecare an, o identitate vizuală unitară și foarte puternică, lansarea posterului și a spotului video devenind evenimente în sine.
Pentru prima dată în istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a ediție, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artiști, printr-un concurs. Câștigătorul competiției este Paul Bucovesan, un tânăr artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice și Design, secția Foto-Video: Procesare Computerizată a Imaginii, și o experiență de 7 ani în design grafic. Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii și evenimente, a avut două expoziții de grafică și mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicată în cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tău”.
„În 2014, Matei Corvin și Vlad Țepeș sunt reuniți ca entități istorice de către pasiunea ipotetică pentru film, în ciuda diferențelor regionale și a background-ului cultural. Matei Corvin a fost întotdeuna un simbol al Clujului, un loc de întâlnire pentru populația orașului, toate drumurile ducând, într-un final, la statuia sa din Piața Unirii. Vlad Țepeș, deși domnitor al Țării Românești din punct de vedere istoric, a devenit figura centrală cu care este identificată Transilvania după apariția cărților și a filmelor care l-au imprimat în memoria colectivă ca Dracula. Modelele randate 3D îmbină vechiul cu modernul, iar ochelarii de pe fața figurilor creează un contrast umoristic între cultura tradițională și pop culture, asemănător, dar totodată diferit de cel cu care a fost obișnuit publicul festivalului de-a lungul anilor”, este argumentația lui Paul Bucovesan pentru conceptul vizual.