Peste 800.000 de mașini au fost readuse în fabrică din cauza unor probleme de siguranță. Tesla a dezvăluit că a întors în fabrică peste 817.000 de vehicule în SUA din cauza unei defecțiuni descoperite în sistemul de siguranță al mașinii.
2021-2022 Model S și Model X, 2017-2022 Model 3 și 2020-2022 Model Y au fost dezvăluite de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) că nu respectă standardul federal de siguranță pentru autovehiculele privind protecția împotriva accidentelor.
Lipsa alertei sonore a centurii de siguranță
S-a descoperit că alerta sonoră care este menită să sune atunci când șoferul nu și-a pus corect centura de siguranță nu s-a activat întotdeauna în vehiculele lui Elon Musk. Aducerea mașinilor în fabrică a fost detaliată într-un raport de rechemare intitulat „Partea 573”.
Explicația motivului pentru care vehiculele nu au respectat reglementările este: „FMVSS 208, S7.3 (a) - (1), necesită activarea sonorului de reamintire a centurii de siguranță la pornirea vehiculului (adică, șoferul apasă pedala de frână după ce a intrat în vehicul) dacă centura de siguranță a șoferului nu este detectată ca fiind pusă. Pe anumite modele MY 2021-2022 Model S și Model X și pe toate vehiculele MY Model 3 și Model Y, o eroare de software poate împiedica activarea soneriei la pornirea vehiculului în anumite circumstanțe.”
Raportul a continuat menționând că, „condiția este limitată la circumstanțele în care alarma a fost întreruptă în ciclul de conducere precedent și centura de siguranță nu a fost fixată după întrerupere” și că „nu afectează alarma centurii de siguranță atunci când vehiculul depășește 22 km/h și centura de siguranță a șoferului nu este detectată ca fiind pusă”.
Problemele cu care se confruntă Tesla
Tesla a fost informată, pentru prima dată, de această problemă pe 6 ianuarie de către Institutul de Cercetare și Testare a Automobilelor din Coreea de Sud (KATRI) într-un document depus la NHTSA, relatează CNN. Începând cu 31 ianuarie, Tesla a raportat NHTSA că nu a fost informată despre niciun accident care ar fi fost cauzat de lipsa alarmei.
Compania producătoare de vehicule a detaliat că eroarea software-ului va fi rezolvată printr-o actualizare over-the-air (OTA). Acesta a asigurat că memento-ul vizual al centurii de siguranță rămâne precis, în ciuda defecțiunilor privind alerta sonoră. Nu este prima dată când Tesla trebuie să readucă vehiculele în fabrică, după ce aproape jumătate de milion de mașini au fost readuse în 2017 din cauza potențialelor probleme legate de camera retrovizoare.
În plus, marți, 1 februarie, un alt risc de siguranță a fost identificat în 53.822 de vehicule din SUA. S-a descoperit că unele modele efectuează o „oprire de rulare” mai degrabă decât o oprire completă la intersecții, ca urmare a software-ului Full Self-Driving (Beta). NHTSA a confirmat că software-ul over-the-air va fi folosit și pentru a rezolva această defecțiune, potrivit Uniland News.