Compania de vehicule electrice construiește o fabrică de producție în Grünheide, în afara Berlinului. Uniunea Europeană a fost pregătită să aprobe o finanțare în valoare de peste un miliard de euro ca parte a celui de-al doilea program european pentru celulele bateriei.
Cu toate acestea, Tesla a anunțat că nu va primii banii din partea Uniunii Europene. O purtătoare de cuvânt a guvernului german a declarat vineri pentru Der Tagesspiegel: „Ajutorul pentru proiectul de la Grünheide a fost aprobat de Comisia Europeană”.
Pe lângă aceasta, guvernul german s-a angajat să contribuie cu 120 de milioane de euro. Dar, potrivit Financial Times, Tesla a fost forțată să refuze subvențiile europene după ce întârzierile la proiectul fabricii de baterii au încălcat o condiție a finanțării.
Uniunea Europeană cere ca toate site-urile care primesc fonduri să fie „prima implementare industrială” a tehnologiei. Dar întârzierile cauzate parțial de provocări legale înseamnă că Tesla va începe, probabil, să producă bateriile în altă parte mai devreme, încălcând acordul de finanțare.
În mai, șeful executivului Tesla, Elon Musk, a dat vina pe birocrația Uniunii Europene pentru întârzierile producției fabricii din afara Berlinului. El a spus: „Cred că ar putea fi mai puțină birocrație, ar fi mai bine.” De asemenea, a adăugat că regulile sunt „nemuritoare”.
Tesla își continuă proiectele
În ciuda faptului că s-a retras de la cererea de finanțare, Tesla a confirmat că își va continua activitatea. Compania a spus: „Tesla își menține în continuare planurile pentru fabrica de baterii și reciclare din Gigafactory Berlin-Brandenburg”. Acest lucru poate funcționa în beneficiul Tesla, compania fiind acum liberă de condițiile care vin odată cu finanțarea acordată.
Ministerul Economiei din Germania, citat în Der Tagesspiegel, a spus că decizia lui Tesla arată că „Germania este o locație atractivă pentru investiții și că investitorii străini investesc în Germania și Brandenburg”. Acesta a adăugat: „Fondurile guvernamentale neutilizate de Tesla sunt acum disponibile pentru alte proiecte”.
Se estimează că în cadrul fabricii de baterii vor fi create aproximativ 2.000 de locuri de muncă. Producția fabricii face parte din obiectivul Tesla de a produce 20 de milioane de vehicule, în fiecare an, până în 2030. Compania a produs doar 500.000 de vehicule în 2020.