La Cluj a fost fabricată o mașină electrică 100% românească. Cu o autonomie de 300 de km, mașina seamănă cu o Tesla, de unde i-a venit și numele de „Tesla de Cluj”.
Mașina electrictă 100% românească a ajuns și la București
Meritul pentru această nouă mașină electrică 100% românească îi revine startup-ului NewCar4Future. Mașina atinge o viteză maximă de 140km/h și se laudă cu 300 de kilometri autonomie. Bateriile mașinii sunt produse în România, ele fiind amplasate în față și în spate.
„Ca și componente ce le am integrat, pot menționa în principal motoarele integrate în roțile din spate. Avem, de asemenea, deschiderea ușilor cu touch. Se atinge practic în anumite zone ușile și se deschid cu pop-up, camere de mers înapoi cu pe dashbaordul mașinii”, spune Florin Dehelean, reprezentant companie.
Sistemul de operare este produs în România, iar caroseria este sculptată, la fel ca și bordul.
Testele s-au făcut chiar înainte de inaugurare a unui tronson de autostradă din țară
Bordul electronic include o consolă centrală cu tuscreen, de unde se schimbă inclusiv viteza:
„Teste am făcut și în vederea omologării acestei mașini, fiindcă este omologare de registru auto român din România, care atestă că este un bun tehnic și este o mașină conform legislației în vigoare.
Testele s-au făcut chiar înainte de inaugurare a unui tronson de autostradă din țară și am făcut în diferite regimuri de funcționare”, mai spune Florin Dehelean.
„Tesla de Cluj”. Construcția mașinii a început în plină pandemie, în 2019
Consola afișează și date privind răcirea bateriei, a motoarelor și consumul de energie. Nu există un schimbător de viteze clasic.
Ideea fabricării unei astfel de mașini a venit după o întâlnire la un eveniment auto între un investitor și un pasionat de sculptură. Cel din urmă a prezentat o mașină decapotabilă realizată din lemn:
„Cei doi s-au întâlnit la un eveniment în domeniul auto, la Frankfurt, în care au zis că proiectul lui pilot pe care îl avea o mașină de lemn, domnul Sabo, au zis să o transpunem într-o mașină electrică. Și atunci a început să ia amploare acest prototip”, mai spune Florin Dehelean.
Prețul unei asemenea mașini se ridică la 450.000 euro.