Termen prelungit pentru autostrada Lugoj – Deva: 2021

2019 ca an al finalizării autostrăzii Lugoj – Deva se dovedeşte a fi un termen nerealist. Mai întâi Victor Ponta, pe când era prim ministru a spus că autostrada va fi gata, cu tot cu tunelurile de la Coşava – Holdea în anul amintit. Apoi, CNAIR avansa acelaşi termen. Zilele trecute, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara a recunoscut, indirect, că autostrada va fi, de fapt, gata integral cel mai devreme în 2021.

Horaţiu Simion, şeful DRDP a declarat, într-o emisiune la Digi 24 Timişoara, că următorii 5 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (deschis parţial, până la Margina, săptămâna aceasta) se vor finaliza în a doua jumătate a acestui an. Rămâne neclară situaţia tunelurilor din zona Coşeviţa – Holdea (la limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara).

 

Tuneluri de 3 kilometri

 

 “Încă 5 kilometri din lotul 2 vor fi gata, probabil a doua jumătate a acestui an, dar şoferii nu se vor bucura de ei pentru că nu va exista o conexiune la DN 68 A. Despre ultimii 8 kilometri ai lotului, vorbim atunci când Compania (CNAIR) va avea o definiţie din punct de vedere al proiectului, pentru că s-a impus o actualizare a acordului de mediu (este vorba, practic, despre refacerea proiectului tehnic, a doua variantă cuprinzând tuneluri lungi, astfel încât autostrada să le permită animalelor sălbatice să traverseze în siguranţă autostrada – n.red.). O să vedem dacă aceşti 8 kilometri vor fi făcuţi de acelaşi constructor, sau vor fi scoşi la licitaţie. Eu sper că în prima jumătate a acestui an vom avea o definiţie, în a doua jumătate a anului să se ştie cine va face lucrările şi începând din 2018, cel târziu, să intre din plin în lucru, pentru că este un sector în care acordul de mediu ar impune nişte tuneluri care s-ar putea adăuga unul cu celălalt în lungime de vreo 3 kilometri şi-atunci, categoric, lucrările de această amploare ar dura vreo trei ani”, a declarat Horaţiu Simion.

 

Nici jumătatea inagurată nu e gata sută la sută

 

Şeful DRDP Timişoara spune că lucrările la jumătatea lotului 2 pusă în circulaţie săptămâna aceasta nu sunt finalizate. Constructorul mai are de lucru la scurgerile de apă, drumurile tehnologice şi la montarea gardurilor de împrejmuire a traseului autostrăzii. De asemenea, în termen de 90 de zile, la Margina trebuie finalizate două spaţii de servicii. Conform lui Horaţiu Simion, un nod la autostradă va fi amenajat la 800 de metri înainte de a se ajunge la releul de la Coşeviţa, în dreptul localităţii Holdea. Până aici am avea şanse să circulăm pe autostradă, de la Deva, mai devreme de 2020. „Pe lotul 3 (Holdea – Ilia – n.red.) oamenii au venit la lucru. Deocamdată e o mobilizare destul de mică, 60 – 90 de oameni care lucrează la terasamente. Se va demola podul provizoriu peste Mureş care deranjează un pic, la Gurasada. Sunt premise ca, odată finalizat şi având o definiţie pentru nodul de la Holdea, să avem o descărcare de pe autostradă şi să mergem, până la sfârşitul anului eu cred că nu sunt motive să nu ne legăm până la nodul Ilia.

Pe lotul 4 (Ilia – Şoimuş), deocamdată nu e autorizaţie de construcţie (pentru jumătatea de lot de la Brănişca la Şoimuş, cealaltă porţiune fiind aproape gata – n.red.), act care se speră să iasă de pe o zi pe alta. Constructorul deja a adus aproape 500 de oameni, să înceapă lucrul. A promis o mobilizare destul de impresionantă. Constructorul ar avea o reţinere să spună că lucrările s-ar putea realiza până la finele anului, pentru că, acolo volumele de lucrări sunt impresionante”, a mai spus Horaţiu Simion. Cu câteva săptămâni în urmă, reprezentanţii Spedition UMB, compania care construieşte lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, au declarat au declarat pentru „Evenimentul zilei” că ar putea finaliza lucrarea în 12 luni de la momentul emiterii autorizaţiei de construire pentru jumătatea de lot rămasă „în aer”, în toamna lui 2015.