Cu mai multă grijă din partea părinților și cu suport din partea specialiștilor, familiile pot trece peste perioadele vulnerabile ale copiilor lor și vor fi mai puternice și mai pregătite pentru a face față situațiilor critice, spun reprezentanții unor organizații care acordă consiliere și sprijin.
Salvați Copiii, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) și Digi România continuă să ofere suport la 0800.070.009 - Family Tel, linia telefonică gratuită, unde părinții și tutorii copiilor pot suna pentru a fi consiliați psihologic și ajutați gratuit să gestioneze cât mai bine starea emoțională a copiilor.
„Family Tel este un mecanism prietenos prin care ne dorim să ajungem la familii. Family Tel este un canal deschis către părinții din comunitate, care trec în această perioadă prin momente dificile din punct de vedere emoțional, al stresului și al anxietății generate de epidemia de COVID-19.
Ne bucurăm că prin această linie telefonică gratuită putem aduce confort emoțional celor din comunitate care au nevoie de sprijin, așa cum, în paralel, ne pregătim să deschidem și un canal de sprijin psiho-emoțional destinat copiilor și adulților din sistemul de protecție”, arată Mădălina Turza, Președinte ANDPDCA, citată de site-ul Rețete și Vedete (retetesivedete.ro).
Pe durata convorbirilor, psihologii de la Salvați Copiii încurajează părinții să aibă o comunicare deschisă cu copiii lor, pe parcursul căreia aceștia să primească răspunsuri sincere și să își simtă emoțiile. În constrângerile dictate de izolarea socială, este esențială menținerea unui program cu activități care să stimuleze copilul pe mai multe planuri - cognitiv, ludic, dezvoltare de abilități etc.
”La Family Tel venim în ajutorul părinților cu sfaturi care să îi ajute în găsirea unor metode cât mai adecvate pentru a gestiona stările emoționale și comportamentele ale copiilor”,a explicat Gabriela Alexandrescu, președintele executiv Salvați Copiii România.
Citiți articolul complet pe Rețete și Vedete.