Tehnologia viitorului! Cele mai noi dispozitive care îţi întăresc sănătatea şi îţi uşurează viaţa
- Gabriel Fere șteanu
- 6 octombrie 2016, 00:00
Nu mai este un secret pentru nimeni că România ocupă locuri fruntaşe în ceea ce priveşte conexiunea la internet. Fascinaţia noastră pentru lumea digitală se traduce în afaceri online de succes şi inovaţie continuă.
La Romexpo, timp de două zile, peste 8.000 de vizitatori din zona de business fac cunoştinţă cu viitorul, unul în care tehnologia are un cuvânt din ce în ce mai greu
Internet&Mobile World 2016 este cea mai amplă expoconferinţă din ţară. Aici, cei mai mari jucători de pe piaţa digitală îşi prezintă serviciile de marketing, comerţ online, dar şi gadget-urile cu care mizează să-i cucerească pe români. Produsele spectaculoase de la standuri sunt gata să-ţi facă viaţa mai uşoară şi mai sigură.
FOTO: Căştile viitorului au fost la mare căutare
Căştile viitorului, prin conducţie osoasă
Muzica este pe gustul românilor, iar aceştia tind să o asculte din ce în ce mai des oriunde s-ar afla.În majoritate, cei cu vârste între 14-40 ani folosesc căşti în drumul spre şcoală sau serviciu.Până de curând, acest tip de produs prezenta un risc ridicat, deoarce utilizatorii căştilor pierdeau legătura cu ceea ce se întâmplă în jur.
Soluţia am găsit-o la un stand de la IMWorld. Noul tip de căşti sunt dispozitvele care nu mai transmit sunetul obișnuit prin lobul urechii, ci prin conducție osoasă. Aici există niște senzori foarte puternici care transmit vibrația în os, iar prin os sunetul ajunge în urechea internă. Astfel, poţi asculta muzică şi vorbi la telefon, dar rămâi conectat la tot ce se întâmplă în jurul tău. Preţul acestor căşti de tip nou variază între 150 şi 550 de lei.
FOTO: Ochelarii VR care te duc oriunde, oricând
Ochelarii cu care poţi fi oriunde, oricând
Realitatea virtuală(VR) presupune crearea unei lumi noi cu care utilizatorii pot interacţiona. VR-ul îl izolează pe utilizator într-un spaţiu digital şi îi dă senzaţia omului că se află întrun alt loc, oricare îşi doreşte el.
Prin acest dispozitiv, creierul este păcălit şi livrează informaţii din mediul înconjurător, practic ceea ce vedem noi când utilizăm dispozitivul. Percepţia noastră despre realitate se modifică pentru că la creier ajung informaţii artificiale, fabricate.
FOTO; Generaţia de ceasuri inteligente
Experienţa cu ochelarii VR este cât se poate de realistă. Nicio altă tehnologie de până acum nu a reuşit să ofere o „aventură” atât de convingătoare, capabilă să convingă simţurile că te afli cu adevărat în alt spaţiu. Le găseşti cu preţuri între 1.700 şi 4.500 de lei.
Camerele de 360 de grade, care văd tot ce este în jur
A devenit posibil să vezi ce se întâmplă atunci când eşti cu spatele. Aceste camere pot fi cu un design simplu, sub forma unei mici telecomezi sau cu un aspect mai prietenos, roboţi care sunt lângă tine.
Roboţii îi poţi controla din telefon şi sunt capabili să fie lângă tine la orice pas. Transmit imagini în timp real atât pe telefon, cât şi pe ceasuri inteligente. Camerele de 360 grade pot face chiar şi înregistrări sau poze la o calitate destul de ridicată. Acestea filmează în HD şi le sunt ataşate carduri de până la 256 GB, ceea ce reprezintă echivalentul a peste 10 ore de filmare de înaltă calitate. Cei care îşi doresc astfel de ,,jucării” trebuie să fie pregătiţi să scoată din buzunare în jur de 1.000 de lei.
Ceasurile inteligente, aliat pentru sănătate
Aceste produse au evoluat rapid în ultima perioadă. Ceasurile inteligente se conectează la telefonul mobil şi sunt gata să îţi trimită notificări şi să dea telefoane. Cel mai important aspect, acestea îţi pot supraveghea starea de sănătate. Ele te pot trezi la ora perfectă, deoarce calculează ciclul de somn şi te anunţă când eşti complet odihnit. Îţi măsoară bătăile inimii, dar şi paşii făcuţi secundă de secundă.
Vin însoţite de aplicaţii pregătite să te avertizeze că ai avut o activitatea fizică prea redusă într-o anumită zi sau că tensiunea ta este peste cea normală.
Poţi avea un magazin pe internet cu doar 1.500 de lei
Sandu Băbăşan (foto) este manager la o firmă specializată în crearea şi implentarea magazinelor online. „Toată lumea înţelege că viitorul este pe internet. În România, procentul magazinelor online raportate la cele reale este unul mic, mai precis de 2%. În America, procentul magazinelor la un click distanţă este de 69% în comparaţie cu cele din offline. E o diferenţă enormă, dar şi la noi în ţară ne mişcăm rapid. Piaţa este în creştere. Cei care se orientează spre o afacere la cheie au de plătit o chirie de 60 de euro pe lună, iar noi le oferim totul la cheie. Noi facem site-ul, design-ul, securitatea şi metodele de plată. Spre exemplu, vrei un magazin care conţine 10 tip-uri de produse. Vii la noi, ne spui cum vrei să arate şi de restul ne ocupăm noi. La început achiţi cu puţin peste 200 de euro pentru construirea site-ului, iar ulterior o chirie lunară de 60 de euro”.