Aproape 90% din cantitatea de lapte din magazine provine de la producătorii români.
Cum s-a ajuns la această situaţie? Din două motive: preţul scăzut de la poarta fermei şi creşterea producţiei interne, potrivit revistei Capital.
În urmă cu trei ani, aproape 30% din cantitatea de lapte comercializată în magazine provenea din import. În 2014 a avut loc o schimbare spectaculoasă: acest procentaj s-a redus la 10%, susţine Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară.
După ce a fost instaurat embargoul rusesc, specialiştii se aşteptau ca piaţa să fie invadată de produse din import. Acest lucru nu s-a întâmplat în privința laptelui.
Dimpotrivă, importurile totale din 2014 s-au redus cu 13% în cantitate şi cu 10% în valoare (57 de milioane de euro), faţă de 2013. În 2014, România a importat mai puţin lapte din Ungaria.