Turneul mondial al cântăreței Taylor Swift a stimulat în mod semnificativ economia din Singapore, țara cheltuind aproape 3 milioane de dolari pentru fiecare spectacol pentru a asigura un contract exclusiv cu aceasta pentru etapa din Asia de Sud-Est a turneului Eras Tour.
Autoritățile din Singapore au declarat că consiliul său de turism a plătit o subvenție pentru a sprijini evenimentul lui Swift, dar au refuzat să comenteze detaliile acordului pentru Business Insider, invocând confidențialitatea afacerilor. Ministrul culturii din Singapore, Edwin Tong, a declarat pentru publicația locală Mothership că valoarea subvenției acordate „nu este ceea ce se speculează online”.
Taylor Swift are programate șase spectacole în Singapore între 2 și 9 martie, cu peste 300.000 de bilete vândute. Cu toate acestea, nu este vorba doar de bani; mega concertele precum cel al lui Swift ajută la construirea statutului Singapore ca loc distractiv de vizitat, mai degrabă decât doar un loc în care se fac afaceri și se organizează evenimente comerciale. Experții spun că muzica live a unora dintre cele mai mari nume din industrie marchează o ușoară schimbare în atractivitatea Singapore ca destinație turistică.
Taylor Swif, în calculele economiștilor
Singapore privește „dincolo de impactul economic” al Swiftonimics, construind Singapore într-un centru cultural care are o valoare strategică puternică pentru orașul-stat. Astfel de concerte contribuie la plasarea Singapore în topul preferințelor turiștilor și poziționează țara ca o destinație de lux care justifică prima.
Economiștii estimează că show-urile lui Taylor Swift în Singapore ar putea contribui cu până la 500 de milioane de dolari singaporezi, adică 372 de milioane de dolari, la încasările din turism. Având în vedere că Singapore este unul dintre cele mai scumpe orașe din lume și are o monedă puternică, este puțin probabil ca turiștii din locuri cu o monedă mai slabă să se răsfețe cu terapia de retail în această țară.
Swift și megabanda britanică Coldplay vor contribui probabil cu 0,25 puncte procentuale la PIB-ul țării în primul trimestru. FOMO pare să se extindă și în Indonezia, ministrul turismului, Sandiaga Salahuddin Uno, declarând la Bloomberg TV că țara are nevoie de „Swiftonomics” pentru turism și că ia în considerare mai multe stimulente pentru mega-evenimente precum concertele.
Subvențiile pentru spectacole majore nu pot fi soluția pe termen lung de Singapore pentru a stimula turismul, a declarat Kevin Cheong, care crede că Singapore curtează mega-concertele ca un impuls pe termen scurt înainte de finalizarea unor investiții mari. Măsura pe termen mai lung și mai sustenabilă este de a face Singapore atât de atrăgător încât turiștii și artiștii să vină pentru evenimentele lor de mare anvergură chiar și fără subvenții, potrivit businessinsider.com