Taylor Swift impulsionează economia Europei

Sursa Foto: Facebook

Turneul european al cântăreței americane Taylor Swift intitulat Eras Tour a început la Paris. Și tot acum au început și economiștii să calculeze veniturile generate în economie, de acest eveniment, la fel cum s-a aîntâmplat vara trecută, în SUA. Atunci concertele cântăreței de la „Tortured Poets Department” au determinat o creștere a cheltuielilor în aproape orice segment de consum: de la restaurante la hoteluri și magazine, arată Business Insider.

Taylor Swift și miliardele de dolari pompate în economie

Dacă cineva s-a îndoit de faptul că muzica nu ar stimula economia, atunci, ar trebui să se mai gândească un pic. Sau și mai bine, să citească rezultatele publicate în 2023 de firma de cercetare QuestionPro. Aceasta a estimat că turneul Eras Tour al artistei Taylor Swift a adus un plus de 4,6 miliarde de dolari economiei americane.

Personalități importante din mediul de afaceri din SUA, de la directorul general al Uber, Dara Khosrowshahi, sau factori de decizie politică din cadrul Rezervei Federale (Banca Națională a SUA, n.a.), au observat impactul pozitiv pe care concertele lui Swift l-au avut asupra afacerilor.

Economiștii, entuziasmați de fenomen, au inventat chiar termeni noi precum „Swiftonomics” (Swifteconomie trad.) și „funflation” (inflație distractivă trad.) pentru a defini ideea că, după trecerea prin pandemie, americanii sunt mult mai dispuși să cheltuiască bani pe evenimente live, privite acum ca oportunități unice în viață.

Avioane cu fani au urmat-o pe Swift peste Atlantic

După o escală rapidă în Singapore – unde spectacolele cu bani mulți ale cântăreței au adus țării gazdă, munți de bani și au stârnit invidie în rândul vecinilor din Asia de Sud-Est și în Australia, Swift va merge în Europa într-un turneu care va cuprinde evenimente în 18 orașe de pe întreg continentul. Ea ar putea fi pregătită să dea un impuls similar economiei continentului. Avioane cu fani americani au urmat-o peste Atlantic, relata joi The Associated Press, ceea ce va contribui în mod evident la o creștere a cheltuielilor de consum.

Când Beyoncé a venit în vara trecută la Stockholm, economiștii au observat că fanii ei au cheltuit atât de mult pe hoteluri și restaurante încât au declanșat o ușoară accelerare a ratei a inflației. Acum odată cu sosirea lui Swift, economiștii și autoritățile estimează un aflux suplimentar de 10.000 de spectatori care vin din SUA pentru a o vedea pe artistă. Statisticile legate de rezervările hoteliere ajută, de asemenea, la observarea manifestărilor acestui fenomen, precum și la evaluarea cererii pentru biletele la.

Europa are nevoie de un impuls

Deja din august anul trecut, hotelurile din Cardiff și Liverpool (Marea Britanie) – unde Swift va ajunge în iunie 2024 – aveau niveluri de ocupare de peste 50% pentru datele turneului ei, a raportat firma de cercetare hotelieră STR. Camerele din Cardiff se vând acum, pentru iunie, cu 230 de dolari mai mult decât în mod obișnuit.

În decembrie 2023, firma de date privind închirierile de vacanțe AirDNA a constatat că cererea de închirieri pe termen scurt în timpul turneului lui Swift în Viena (Austria) și Varșovia (Polonia), a înregistrat deja o mărire cu aproximativ 2.000%.

Iar spre deosebire de SUA, economiile din Europa chiar au nevoie de acest impuls al cheltuielilor mai mult chiar decât SUA. Războiul din Ucraina a lovit fără milă „bătrânul” continent, iar una dintre țările în care va concerta Swift – Irlanda – se afla în recesiune tehnică încă de la sfârșitul anului trecut. Alte câteva, inclusiv Marea Britanie, au experimentat deja o perioadă de creștere negativă, pe care însă au reușit să o depășească.