Taxiurile fără şofer ajung pe străzile din SUA. Cum funcționează mașinile produse de Google

Taxiurile fără şofer ajung pe străzile din SUA. Cum funcționează mașinile produse de Google Sursă foto: Captură video Youtube

Taxiurile fără șofer au început să își facă apariția pe străzile aglomerate ale Statelor Unite, marcând un pas semnificativ către un viitor dominat de vehicule autonome. Aceste taxiuri revoluționare, dezvoltate de divizia de tehnologie a gigantului Google, au fost întâmpinate cu un amestec de entuziasm și scepticism, reflectând tranziția treptată către o nouă eră a mobilității urbane.

Denumite Waymo, după divizia responsabilă de proiectul de vehicule autonome al Google, aceste taxiuri reprezintă rezultatul a ani de cercetare și dezvoltare intensă. Sistemele lor avansate de navigație și siguranță permit mașinilor să opereze fără intervenția umană, folosind senzori de ultimă generație și algoritmi complexi pentru a naviga prin trafic și pentru a evita obstacolele. Deși ideea unei mașini care se conduce singură poate părea futuristă pentru unii, realitatea este că aceste vehicule sunt deja pe străzile din SUA, deschizând noi posibilități pentru transportul urban.

Taxiurile fără şofer, disponibile tuturor cetățenilor

Taxiurile autonome Waymo din San Francisco nu mai sunt rezervate doar pentru cei care le testează sau primii utilizatori. În ciuda controverselor persistente cu privire la vehiculele fără şofer, grupul Alphabet, care deține Google, a anunțat marți că sunt disponibile publicului larg.

San Francisco, o metropolă din California, unde șoferii trebuie să conducă pe dealuri abrupte, unde există piste pentru biciclete, tramvaie și vremea mult mai imprevizibilă, a început testele modelelor actuale în 2021.

Ne puteți urmări și pe Google News
taxi fara sofer

Sursă foto: Captură video Youtube

Sute de mii de persoane doritoare să folosească taxiurile fără șofer

În vara anului trecut, serviciul a devenit disponibil contra-cost în San Francisco, iar aproape 300.000 de oameni, mai mult de 25% din populația oraşului, s-au înregistrat pe lista de așteptare.

„Cu zeci de mii de curse în fiecare săptămână, Waymo One îi transportă pe localnici şi pe vizitatori într-un mod sigur, sustenabil şi fiabil", au declarat reprezentanţii companiei Google, un gigant din sectorul noilor tehnologii, într-un comunicat.

O parte dintre localnici continuă să critice marile modele albe și silențioase Jaguar, care nu mai atrag decât privirile turiștilor și au devenit suficient de „standard”.

Autoritățile din SUA, anchete asupra taxiurilor electrice

În mai, Agenția pentru siguranța rutieră a SUA a început o investigație asupra acestor taxiuri electrice ca urmare a mai multor incidente în care două vehicule s-au ciocnit unul de celălalt și au blocat traficul.Cu toate acestea, Waymo rămâne cea mai sofisticată companie din industrie. Potrivit CNBC, Waymo este prezentă într-o formă mai limitată în Austin, Texas, precum și în Los Angeles, un alt oraş din California. În februarie, Waymo deținea aproximativ 700 de mașini, dintre care 300 erau în San Francisco.

Cruise, rivalul său, a fost afectat de mai multe accidente și a trebuit să-și suspende „taxiurile-robot” timp de luni. În octombrie, o mașină produsă de această filială a grupului General Motors a lovit o femeie pieton care tocmai fusese lovită de un alt vehicul condus de un şofer.Înainte de acel incident, Cruise oferea serviciile sale de taxi robotizat în centrele mai multor orașe. În aprilie, compania și-a reluat operațiunile, dar doar cu șoferi la volan, începând din oraşul Phoenix, pentru scopuri de testare și cercetare.

Agenția americană pentru siguranță rutieră a început anchete cu privire la Zoox (produs de Amazon), Ford și Tesla.

Elon Musk a promis în ultimii ani că va produce maşini autonome în „anul viitor”. În august, el a anunțat lansarea primelor modele de „taxiuri robotizate Tesla”.