Mai exact, pe pagina de internet a instituției a fost publicată o propunere legislativă prin care ar putea fi aplicată o taxă locală de poluare în Bucureşti, dar şi o taxă pentru maşinile care nu sunt înmatriculate în Capitală, însă circulă prin oraș.

Conform doumnetului, autoritățile propun introducerea  unei „taxe municipale de poluare”, care va fi aplicată tuturor autoturismelor înmatriculate în Bucureşti, dar care va avea un cuantum mic. De asemnea, aceasta va diferenția în funcție de nivelul de poloare al autoturismelor.

Sumele încasate din această taxă vor fi investite pentru stimularea scoaterii din parcul municipal al vehiculelor vechi, dar şi pentru dezvoltarea transportului public durabil, precum mijloace de transport în comun „verzi”.

De asmenea, APIA propune aplicarea unei „taxe de congestive” mașinilor cu un grad ridicat de poluare, care nu sunt înmatriculate în Bucureşti, dar care circulă în Capitală. Taxa ar fi aplicată mașinilor a căroro normă de poloare este sub Euro 5, inclusiv. Printre beneficiile acestei taxe se-numără reducerea numărului maşinilor care afectează nu numai nivelul de poluare din Bucureşti, şi va crește numărul disponibil de locuri de parcare, scrie România TV.

Conform calculelor acestora, veniturile anuale ce pot fi colectate la Fondul de Aer Curat ar urma să se ridice la aproximativ 120 de milioane de euro, raportate la numărul de autoturisme care intră în Bucureşti (circa 137.000), înmulţit cu o taxă medie de 3 euro/zi şi cu un număr de 300 de zile.

 

Te-ar putea interesa și: