SUV-ul Volkswagen Tiguan este adevăratul Golf Plus

SUV-ul Volkswagen Tiguan este adevăratul Golf Plus

"Evenimentul zilei" a testat, în premieră, pe drumurile din România, noua versiune – ajustată estetic şi completată tehnologic – a celui mai bine vândut SUV din import pe piaţa autohtonă.

Volkswagen Tiguan nu este nici cel mai ieftin (se putea?), dar nici cel mai scump SUV compact fără aere premium prezent în România. Este însă, indiscutabil, cel mai bine vândut model din categoria autoturismelor de import care pot fi conduse – fie şi doar de poftă – în offroad. Potrivit datelor APIA, în primele cinci luni ale anului, au fost comercializate aproape 3.000 de SUV-uri străine noi. Întâmplător sau nu, Tiguanul este răspunzător pentru mai bine de 10% din vânzările segmentului. "Evenimentul zilei" a testat, în premieră, pe drumurile din România, cea mai nouă versiune Tiguan, cea ajustată estetic, garnisită tehnologic şi prezentată, în premieră, la Salonul Auto de la Geneva din luna martie.

Cele mai notabile diferenţe – comparând cu maşina apărută în 2007 – pot fi observate la exterior, acolo unde a fost implementat noul cod de design al mărcii (cel care lipseşte, în acest moment, doar din gama Passat CC). La interior, numai experţii şi fanii înrăiţi ar putea remarca, fără să se scarpine în creştet, schimbările.

Zestre bogată de dotări

Noua gamă Tiguan vine cu o zestre frumoasă de dotări noi faţă de ceea ce oferea până anul acesta, dar, mai tot timpul, sub forma unor opţionale deloc ieftine. Prin tre ele: DCC – suspensii adaptive, Fatigue Detection – sistem de detectare a gradului de oboseală a şoferului, similar cu ceea ce oferă Mercedes-Benz, şi Park Assist – identifică un spaţiu de parcare suficient de mare şi ghidează maşina către acesta (şoferul trebuie să acţioneze doar pedalierul).

La drum, Tiguanul se comportă, practic, ca un Golf puţin mai mare. Ca adevăratul Golf Plus, dacă avem în vedere că ciudata versiune supraînălţată doar lasă impresia că ar propune ceva mai mult decât clasicul hatchback. Versiunea testată – 2.0 TDI (140 CP) 4Motion – pare special dezvoltată pentru micul SUV, cu de ajuns zvâc, suficiente abilităţi în teren accidentat şi o decenţă reconfortantă în ceea ce priveşte utilizarea resurselor de carburant.

Cu joben sau cu folos

Ca şi Plus-ul, şi Tiguanul foloseşte o platformă comună cu modelul Volkswagen Golf. Numai că, în timp ce primul se mulţumeşte să îl aţâţe pe client cu un portbagaj ceva mai mare şi câţiva centimetri puşi anapoda – în comparaţie cu modelul hatchback –, SUV-ul desăvârşeşte arta satisfacerii muşteriului cu câteva mişcări corect executate.

Lăsăm la o parte deosebirile de look dintre cele două (în timp ce Plus-ul arată ca un Golf balonat, Tiguanul pare un Touareg fără niciun kilogram în plus) şi ne concentrăm pe diferenţele esenţiale. Plus-ul are un portbagaj mai mare decât Golful cu numai 45 de litri. Tiguanul – unul superior cu 120 de litri. Plusul are o înălţime de 1,59 metri, Tiguanul – una de 1,70 metri. Mai important, SUVul pune o parte din centimetri suplimentari acolo unde chiar e nevoie de ei – garda la sol –, nu doar în habitaclu, precum Plus-ul, care se asigură, astfel, că pasagerii pot călători şi cu un joben.

Dacă mai adăugăm şi faptul că Plus-ul are un mare minus, în comparaţie cu Golful – absenţa din ofertă a tracţiunii integrale – ajungem, fără probleme, la concluzia că Tiguanul – mai lung cu 22 de centimetri decât oricare dintre cele două hatchback-uri, este adevăratul Golf Plus.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Lungime/lăţime/înălţime: 4,42/1,80/1,70 metri Ampatament/masă proprie: 2,60 m/1.726 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 64/470 (1.510) l Număr locuri/uşi: 5/5 Motor: turbodiesel, 1.968 cmc, 140 CP, 320 Nm, 150 g/km Transmisie: 4x4, 6+1 M Performanţe: 10,2 (0-100 km/h), 190 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 5,8 l/100 km Consum în test: 7,4 l/100 km (minim), 12,3 l/100 km (maxim) Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale, cortină), ABS+ESP, radio-CD, aer condiţionat, frână de staţionare elctronică, oglinzi acţionate electric, închidere centralizată, sistem "Start-Stop", "Park Assist", tempomant, jante aliaj. Preţ cu TVA: 26.310 euro / 30.828 euro (model testat)

  • Profitul Volkswagen, triplat de pofta chinezilor

Concurenţi:

  • Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4 (150 CP) Exec. – 25.332 euro
  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 (150 CP) L – 29.735 euro
  • Kia Sportage 2.0 DSL 4x4 (136 CP) Style – 23.296 euro
  • Hyundai ix35 2.0 CRDI 4x4 (136 CP) Style – 26.474 euro

VÂNZĂRI 2011

Românii par dispuşi să renunţe la mastodonţii 4x4

Piaţa autohtonă de SUV-uri este dominată de modele compacte. Până în luna mai inclusiv, datele APIA arată că Volkswagen a comercializat 322 de unităţi Tiguan, Hyundai şi Ford – câte 237 de unităţi ix35, respectiv, Kuga, iar Mitsubishi – 228 de unităţi ASX.

Primele două SUV-uri mari din acest clasament, BMW X5 şi Volkswagen Touareg, urmează, la o distanţă apreciabilă, cu 134, respectiv, 133 de unităţi vândute, în acelaşi interval.

Faptul că românii par tot mai dispuşi să renunţe la mastodonţii 4x4 în favoarea unor maşini cu gardă mare, dar amprentă la sol ceva mai mică – mai facil de manevrat în aglomeraţiile urbane, este susţinut şi de prestaţia Daciei Duster.

SUV-ul compact produs la Mioveni este al doilea cel mai bine vândut model din România, în primele cinci luni ale anului, după berlina Logan. Dacia a vândut nu mai puţin de 2.229 de unităţi Duster, o per for manţă superioară cu 167% celei înregistrate în aceeaşi pe rioa dă a lui 2010.

Citiţi şi:

  • Românii îşi păstrează slăbiciunea pentru SUV-uri

Ne puteți urmări și pe Google News