Sute de străzi din Paris ar putea deveni pietonale. Francezii, chemați la urne
- Mădălina Sfrijan
- 23 martie 2025, 10:14

Parisul ar putea avea încă 500 de străzi pietonale. Duminică, locuitorii capitalei Franței sunt chemați la referendum, urmând să își exprime opinia privind transformarea acestor zone.
Sute de străzi din Paris ar pute deveni pietonale
În urma referendumului din 2023, scuterele electrice au fost interzise, iar taxele de parcare pentru SUV-urile mari au fost majorate.
„În ultimii 25 de ani am recuperat treptat spațiul public pentru traficul pietonal, pentru traficul ușor și cu ‘străzi grădină’, pentru a crea plămâni în interiorul cartierelor, locurile în care trăim”, a declarat viceprimarul Patrick Bloche.
Conform datelor primăriei, traficul auto din Paris a scăzut la mai puțin de jumătate de când socialiștii au preluat conducerea orașului la începutul secolului.
Primarul Anne Hidalgo, care ocupă această funcție din 2014, a coordonat transformări majore ale infrastructurii urbane.
Mersul pe bicicletă, încurajat de autorități
Începând din 2020, primăria din Paris a inaugurat 84 de kilometri de piste pentru biciclete, iar utilizarea acestora a crescut cu 71% după ridicarea restricțiilor COVID-19.
Dacă va fi aprobat referendumul de duminică, încă 10.000 de locuri de parcare vor fi eliminate în Paris. În ultimii cinci ani, autoritățile au desființat 10.000 de locuri de parcare.
Locuitorii din Paris, obligați să renunțe la SUV-uri
În urmă cu doi ani, primăria a majorat tarifele de parcare pentru mașinile cu motoare pe combustie și o greutate mai mare de 1,6 tone, dar și pentru vehiculele electrice ce depășesc două tone.
„Trebuie să reducem numărul și dimensiunile vehiculelor din oraș, iar de aceea vom supune la vot întrebarea referitoare la cât spațiu ar trebui acordat pentru aceste tipuri de mașini în Paris”, preciza viceprimarul.

Alegeri. Sursa foto: Pixabay
Decizia a stârnit revoltă în rândul celor care au vehicule mari. Philippe Noziere, președintele Asociației automobiliștilor, a declarat că măsura nu era în avantajul producătorilor.
„Producătorii au depus eforturi considerabile pentru aceste vehicule, iar acest lucru se reflectă în greutatea lor mai mare”, a spus Noziere.