463 milioane de copii nu au beneficiat de o formă de învățământ din cauza lipsei accesului la internet.
O treime dintre elevii din lume nu mai au posibilitatea să meargă la cursuri din cauza închiderii școlilor din cauza pandemiei de coronavirus. Este vorba de 463 milioane de copii, care nu pot beneficia de o formă de învățământ, motivul fiind lipsa accesului la echipamente şi la tehnologii. Cum ar internet, televiziune sau radio.
„Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială", avertizează directoarea UNICEF, Henrietta Fore, într-un comunicat. Aceasta semnalează că "repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare".
1,5 miliarde de copii, afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare
Potrivit ONU, la nivel mondial circa 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.Raportul arată discrepanţele geografice legate de accesul la învăţământul la distanţă. Mult mai puţini copii sunt afectaţi în Europa comparativ cu Africa sau în unele zone din Asia.
Raportul UNICEF are la bază date adunate din 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.
Potrivit UNICEF, copiii cu acces adecvat la tehnologie se pot confrunta cu greutăți în privința educaţiei la distanţă. Acest lucru din cauza ori a condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.
Îndemnul UNICEF
La nivel mondial, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor. Raportul nu prezintă date pentru SUA şi Canada. Unicef "îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile".
Într-o perioadă în care multe ţări pregătesc reînceperea anului şcolar, UNICEF 'îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile'.
Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut, mai cere UNICEF în comunicatul său, potrivit agerpres.ro