Surpriză despre cea mai așteptată autostradă din România

Autostradă. Sursa foto: Pixabay

PORR, constructorul celei mai complexe și mai grele autostrăzi din România, care acum lucrează pe cel mai complicat tronson secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș din Autostrada A1 Sibiu - Pitești, declară că este în avans cu lucrările.

PORR Construct este în avans cu lucrările pe tronsonul 4

Austriecii  au trecut de stadiul fizic de execuție de 50% și anul viitor vor începe lucrările de asfaltare.

Pe acest tronson de autostradă se construiesc și celebrele tuneluri Daniela și Alina, care sunt și ele aproape de finalizare. „Vă mai amintiți cum, pe vremea când eram copii, visam să zburăm ca gândul și ca vântul? Să ajungem instant la mare/munte sau la bunici, să fugim peste mări și țări...

Realitatea ne oferă o alternativă pentru covorul fermecat din povești: autostrăzile”, arată cei de la PORR.

PORR Construct, mândri de cursul lucrărilor

Constructorii declară că „lucrările la lotul 4 al autostrăzii Pitești – Sibiu avansează așa cum era de așteptat, adică hashtag #PORRfect. Am trecut de 50% și suntem cu câteva procente în avans față de grafic.”

În acest momnent, la tunel se lucrează 24/24 h, 7 zile/săptămână. Pentru acesta, constructorii au apelat la propria stație de prefabricate în care produce 660 grinzi din cele 680 necesare, predalele (31.200 m²) și antretoazele necesare la tablierele metalice ale suprastructurii a două poduri.

PORR Construct au două stații de betoane (producție >300.000 m³), și un laborator.

„O stație de asfalt va fi instalată/pusă în funcțiune la începutul anului viitor (120,000 t)”, afirmă oficialii de la PORR Construct.

PORR Construct lucrează la tunel 24/7

Tunelul are două galerii mari și independente, conectate prin două galerii mici pietonale și una rutieră, folosite în caz de urgență.

Galeriile poartă neoficial nume feminine, respectând tradiția minieră de a alege câte o “patroană” protectoare a muncitorilor de posibilele pericole din subteran.

Tunel Autostrada Sibiu Pitesti. Sursă foto: Captură video Facebook

PORR Construct este organizată astfel: trei locații, birouri, dormitoare, magazii, parc auto utilaje, atelier mecanizare, bază producție prefabricate.

PORR, tronsonul 4 „prinde formă într-un peisaj de poveste”

Contractul cu autoritățile romîne presupune autostrada în lungime de 9,86 km care include un tunel cu 2 galerii independente de 1,35 km ,12 poduri/pasaje totalizând 2,65 km, 16 podețe, 3 ziduri de sprijin, 50 km șanțuri/rigole, 2 clădiri operaționale tunel (una la fiecare capăt).

Austriecii de la PORR își încheie declarațiile cu frumoasa afirmație: „Covorul care ne va purta ca vântul și ca gândul spre destinațiile dorite prinde formă într-un peisaj de poveste.”