Pilotul Gheorghe Dumitru, care a supraviețuit cumplitului accident aviatic de la Tuzla, în care copilotul Serghei Radu și-a pierdut viața, a fost operat și salvat de șeful Secției Chirurgie Cardiovasculară din Spitalul Județean de Urgență Constanța, Marius Militaru. Pacientul avea ruptură de aortă, leziune care în majoritatea cazurilor duce la moartea pacientului.
După prăbușirea aeronavei DA42 în apropierea aerodromului din Tuzla, Gherghe Dumitru, de 55 de ani, un pilot experimentat, cu 8000 de ore de zbor la activ, a fost găsit în aparatul de zbor prezentând multiple fracturi și traumatisme. Extragerea lui din avionul distrus și transportarea la Spitalul Județean de Urgență s-au efectuat contracronometru. “Trebuia acționat urgent, avea un hematom care ridica suspiciunea de ruptură de aortă zona ismică. Noroc că medicul Militaru Militaru, șeful Secției de Chirurgie Cardiovasculară, era de gardă și a putut interveni în scurt timp. În 30 de minute pacientul era deja în blocul operator și a început intervenția chirurgicală”, a explicat managerul Spitalului Județean de Urgență Constanța, Cătălin Grasa.
Medicul specialist Marius Militaru, care a mai efectuat cel puțin trei asemenea operații, la Floreasca, în Capitală, pune că ruperile de aortă, pacienții mor la locul accidentului în 80% din cazuri. În jumătate din cazuri, mor pe masa de operație. Pentru Constanța, operarea unei aorte rupte este o premieră. “Am primit un pacient politraumatizat prin accident de avion cu suspiciunea de ruptură de aortă. L-am primit direct în sala de operație, l-am deschis prin toracotomie, asta era leziunea care îi cauza moartea în câteva minute, dacă nu interveneam. Se produce prin decelerare bruscă în accidente de mașină sau foarte rar de avion. Nu trăiesc, 80% mor pe loc la locul impactului. Am găsit o aortă cvasi complet ruptă. Am reușit să o clampez și să îi pun o bucată de proteză. Funcționează tot, este în reanimare încă intubat, dar este conștient, mișcă mâini, picioare, vom vedea evoluția ulterioară..Sperăm că va fi bine. Scapă”, a declarat Marius Militaru.
În paralel, medicii legiști au efectuat, astăzi, autopsia pilotului decedat. Se numea Radu Serghei, avea 58 de ani și numeroase ore de pilotaj la activ, dar cu toate astea tot mai vroia sa exerseze ca să devina și mai bun. Raportul medico legal a ajuns la dosarul anchetei. Procurorii parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța și Autoritatea Aeronautică Română continuă investigațiile pentru elucidarea împrejurărilor în care ieri după amiază la ora 16,00, avionul care efectua un zbor de instruire s-a prăbușit în apropierea pistei de aterizare. Inițial s-a crezut că aparatul a încercat o aterizare nereușita însă primele cercetari schimba total optica în acest caz. Echipajul pilot-elev exersau decolari si aterizari iar a 4-a oara avionul n-a mai putut fi controlat și s-a zdrobit de pământ.
"Avionul s-a rotit către stânga, s-a lovit de aripa stângă, s-a lovit cu botul de sol, s-au rupt practic ambele aripi, cu alte cuvinte, s-a prăbușit", a declarat Marian Alexandr, procurorul de caz. Astăzi la prânz, rămășițele avionului distrus au fost ridicate și duse într-un hangar pentru continuarea investigațiilor. Avionul implicat în accident - de tip DA42 - avea două motoare şi era fabricat în Austria. Experţii îl consideră unul dintre cele mai sigure aparate de zbor. Pe de altă parte, Gheorghe Dumitru, pilotul de 55 de ani care era la manşă, este unul dintre cei mai experientati profesori de la Tuzla. Despre elevul lui care a murit, cei care l-au cunoscut spun că era navigator şi deși avea brevet de zbor, încerca să se perfecționeze efectuând ore suplimentare.