Sunt timid, dar vreau o slujbă!

Sunt timid, dar vreau o slujbă!

Vă răspunde DRD. MIHAELA STROE, general manager al Acta Nonverbal.

Sunt timid şi nu mă descurc aproape deloc la un interviu faţă în faţă cu potenţialul angajator. Mi-e teamă, am vocea gâtuită şi parcă nu pot să gândesc. Totuşi, eu sunt foarte bun în domeniul meu de activitate. Ce îmi recomandaţi să fac? Înainte să mergi la interviu, caută informaţii despre companie şi despre jobul pentru care aplici. Acest lucru îţi va întări încrederea în tine şi nu vei mai fi ezitant în faţa angajatorului. Este în regulă să admiţi în faţa intervievatorului că ai emoţii, pentru că este un sentiment normal, care te poate ajuta să spargi gheaţa şi să mai scazi tensiunea ta nervoasă.

Apoi, fii atent la limbajul corpului tău, pentru că acţiunile tale spun mai multe decât cuvintele pe care le foloseşti în timpul interviului. Exersează o strângere de mână viguroasă, stabileşte contact vizual permanent, adoptă o poziţie relaxată pe scaun, orientează-ţi corpul către interlocutor şi aminteşte-ţi să zâmbeşti.

Persoanele timide au nevoie de un spaţiu personal mai extins şi se întâmplă ca în timpul interviului să se mişte tot timpul. Pentru a evita acest lucru, obişnuieşte-te să ţii mâinile împreunate şi aşezate pe masa din faţa ta sau, în absenţa ei, în poală. Fereşte-te să te joci cu degetele sau cu vreun obiect, pentru că aceste gesturi trădează nervozitatea.

Fii sincer când dai răspunsurile, dar încrezător. Foloseşte un ritm normal de vorbire, iar dacă nu înţelegi o întrebare, cere lămuriri suplimentare. Gândeşte-te din timp la cel puţin trei motive legate de dorinţa ta de a avea acea slujbă şi la alte trei, care să răspundă la întrebarea „de ce să te angajăm pe tine?“.

Cât de mult contează pentru cel care mă intervievează prima impresie pe care şi-o face despre mine? Prima impresie poate avea un impact mai mare decât experienţa şi abilităţile avute şi cei mai mulţi angajatori decid încă din primele 30 de secunde dacă un aplicant se va integra în organizaţia lor. Dacă nu apari îmbrăcat corespunzător, poţi transmite mesajul că nu eşti interesat de poziţia respectivă. Dar dacă te vei îmbrăca în ţinută business, cu un costum gri sau bleumarin, iar bijuteriile, machiajul şi parfumul vor fi discrete, vei avea şanse mari de reuşită.

Ne puteți urmări și pe Google News