Ludovic Orban, prim-ministrul României, a afirmat că autoritățile sunt pregătite să facă față oricărei situații care poate să apară după redeschiderea unităților de învăţământ.
„Şcolile sunt în proprietatea localităţilor. Şcolile au practic o legătură directă cu autoritatea locală, în consiliul de administraţie al şcolilor sunt reprezentaţi profesorii, părinţii, autorităţile locale. Există o departajare a competenţelor între inspectoratele şcolare care urmăresc în special partea de programă şcolară, aplicarea legislaţiei în domeniul educaţiei şi autorităţile locale care sunt implicate în investiţii, cheltuieli materiale şi servicii.
Această colaborare trebuie să funcţioneze în beneficiul copilului. Din cauza asta, au existat dialoguri ample în toată perioada premergătoare şcolii între inspectoratele şcolare, reprezentanţii autorităţilor şcolare, directorii unităţilor şcolare astfel încât să se ia toate măsurile pentru buna pregătire a anului şcolar”, a spus Ludovic Orban, sâmbătă, în timpul unei vizite la Vâlcea.
„Suntem pregătiți să reacționăm”
„Se ştie de mult cum începe şcoala. A existat un dialog permanent cu conducerile unităţilor şcolare, cu cadrele didactice, cu sindicatele din educaţie, cu autorităţile locale. Sigur că deschiderea şcolii este un proces care presupune decizii în fiecare unitate şcolară. Există lăsată o anumită autonomie în privinţa deciziilor.
Practic, propunerile legate de modalitatea în care începe şcoala pornesc de la consiliile de administraţie ale şcolilor. Sigur, decizia a fost luată în final de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă. De asemenea, am instituit obligaţia managerilor, directorilor de şcoli, de a asigura, prin intermediul diriginţilor, învăţătorului, legătura cu părinţii, astfel încât să se ia toate măsurile şi suntem pregătiţi să reacţionăm la orice situaţie care apare”, a adăugat Ludovic Orban.
Rafila, despre revenirea copiilor la școală
„Sută la sută nu e complicat, e nerealist. Nu există o astfel de situație ideală. Răspunsul nu poate să fie unitar, pentru că modul în care au reușit diversele unități școlare să se pregătească este foarte diferit. Dumneavoastră ați început cu o relatare despre lipsa grupurilor sanitare în foarte multe școli.
Problema nu e numai că se duc la grupuri sanitare care sunt în afara școlii, problema e cum se duc, dacă sunt suficiente, dacă persoanele care îngrijesc și curăță școlile sunt antrenate să facă acest lucru și cred că acea idee care a fost luată în derâdere de către unii, de pilotare, adică de exersare a procedurilor înainte de începerea școlilor, cred că era foarte potrivită și să nu începem să experimentăm după ce intră copiii în școli”, a precizat profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, la Digi 24.