Izolarea în case i-a făcut pe români să se orienteze spre alte activități, uitate până acum, caligrafia, desenul sau rebus.
Un studiu realizat o echipă de analiști arată că, închiși în casele lor, românii fac orice ca să nu se plictisească și ca să nu intre în rutină. Unii completează rebus, alții fac caligrafie în timp ce o altă categorie foarte importantă s-au transformat în ”devoratori de online”.
În schimb, în societatea românească a dispărut aproape complet orice interes pentru sporturile colective sau alte activități artistice, spectacole sau interesul pentru cinematograf.
Echipa analiștilor Picodi.com a verificat statisticile căutărilor Google și a creat un clasament al celor mai populare activități din această perioadă.
Închiși în case. Au fost luate în considerare cele mai populare hobby-uri și activități, cum ar fi filmele, cărțile, jocurile și multe altele. ”Am verificat frecvența căutărilor legate de aceste activități pe Google din luna martie 2020 și le-am comparat cu cele de anul trecut”, susțin cei de la Picodi.
Astfel, 78 la sută dintre român nu mai sunt interesați de concerte, în timp ce 71 la sută nu mai vor să audă de cinematograf. Interesul pentur fotografie a scăzut și el foarte mult, cu 57 la sutp, în timp ce de teatru nu mai vor să audă 38 la sută dintre conaționalii noștri.
În schimb, interesul pentru cursurile online a crescut cu 300 la sută, jocurile PC - cu 203 la sută, iar pentru seriale - 174 la sută. Din studiu se remarcă faptul că românii au devenit devoratori de online, fiind interesați de jocurile online - 156 la sută, puzzle - 75 la sută. Există și o altă categorie care sunt amatori de gătit - 47 la sută, sau de citit 50 la sută. ”Cea mai mare creștere de interese a fost văzută de cursurile online (300%). Este posibil ca situația incertă de pe piața muncii i-a obligați pe internauți să capete calificări suplimentare. A doua cea mai mare creștere a fost sesizată de jocurile PC (creștere de 203%) semn că oamenii caută metode de relaxare în această perioadă. Pe al treilea loc se află serialele (cu o creștere de 174% față de anul trecut)”, scriu cei de la Picodi.com/